Detur utökar samarbetet med Turkish Airlines/AnadoluJet

Redan under sommarprogrammet 2013 började Detur samarbeta med AnadoluJet, Turkish Airlines charterdel. Detta har rört charterflygningar från Arlanda och Landvetter till Antalya och turistorterna vid södra kusten av Turkiet. Flygprodukten håller hög klass och kundnöjdheten var varit hög bland gästerna. Nu utökas samarbetet till Norrköping och nya avresorten Ängelholm. Mat ombord ingår på alla flygningar med AnadoluJet, vilket gör att gästerna inte behöver lägga till detta som tillval.

– det är oerhört kul att kunna erbjuda våra nya gäster från Ängelholm och även Norrköping en högklassig flygprodukt i vårt charterprogram. Kundnöjdheten från Arlanda och Landvetter har varit mycket hög med bolaget under sommarsäsongen, säger Staffan Jansson, Sales & Marketing Manager.

Nu startar även Deturs Julkampanj med sänkta priser på över 80,000 charterresor under sommarhalvåret från 13 flygplatser i Sverige. I kampanjen ingår även årets nyhet, Kreta i Grekland, med avresor från Stockholm-Arlanda, Sundsvall och Östersund. Kampanjen kalls Vi tål att jämföras, och visar att charterbolagets priser och service tål en jämförelse från alla tretton avreseorter i Sverige.

Nyheter sommaren 2014 i korthet:

• Kreta från Sundsvall 9/5 – 13/6 samt 8/8 – 24/10
  • Kreta fån Östersund 10/5 – 14/6