Nyhet 2016 med Detur från Norrköping och Ängelholm är Kreta

Till sommarsäsongen 2016 utökar Detur programmet till Kreta med två nya avreseorter. Det är Norrköping och Ängelholm som läggs till Stockholm och Sundsvall, sedan lanseringen 2014. Denna semesterfavorit har svenskarna redan tagit till sitt hjärta och många kommer hit om och om igen. Detur kommer att flyga direkt till Chania. Västerut, i orterna Agii Apostoli, Platanias, Agia Marina, Kato Stalos och Gerani samt österut i staden Rethymnon, erbjuder Detur ett brett hotellprogram, med allt från femstjärniga hotell till enklare lägenhetshotell. På Kreta finns mycket att uppleva, genom exempelvis vårt utflyktsprogram, men även på egen hand genom både vandringar som klassikern Samariaravinen eller besök vackra små fiskebyar med hyrbil.

-Vi är mycket nöjda med utvecklingen efter etableringarna i Norrköping och Ängelholm och vi har nu en bra kundbas att bygga vidare på och lansera fler resmål. Det känns även bra att kunna erbjuda alla resenärer på dessa orter med omnejd flera prisvärda semestermöjligheter, säger Deturs Försäljnings- & Marknadschef Staffan Jansson.

Deturs Kretaprogram 2016:

• Norrköping 19/6-31/7