Pressmeddelande -

Jonas Colting blir varumärkesambassadör för Acetrack – DEVERSIFY:s banbrytande lösning för icke-invasiv mätning av fettförbränning.

Deversify AB och Jonas Colting ingår i höst ett fördjupat samarbete när Jonas Colting blir officiell Acetrack-ambassadör. Med Acetrack följer användarna enkelt hur faktorer som kost, träning, sömn och stress påverkar fettförbränningen.

”Vi är mycket stolta över att ha Jonas Colting som vår officiella Acetrack-ambassadör. Jonas blir vår första ambassadör från sportvärlden och kompletterar väl de svenska och internationella nutritionister, läkare och hälsopersonligheter vi redan samarbetar med. En triathlon-titan och stark inspiratör”, säger Sara Lindgren, CMO.

”Samarbetet med Acetrack är en del av min vision att coacha och inspirera både nybörjare och motionärer till ett friskare och mer aktivt liv. Som folkhälsodebattör driver jag också en tydlig agenda för mer rörelse och en bättre kosthållning – Acetrack är ett utmärkt verktyg på vägen till en sundare livsstil”, säger Jonas Colting.

Om Deversify:

Deversify är ett svenskt R&D-företag som erbjuder tekniska lösningar inom området konsumenthälsa. Vi utvecklar och kommersialiserar mobila, elektroniska enheter och appar för mätning av biomarkörer för individuell hälsostatus. Våra produkter hjälper människor att förstå – och att förbättra – sin egen hälsa. Vårt uppdrag är att verka som en god motkraft mot dagens livsstilssjukdomar såsom övervikt, diabetes, beroendesjukdomar och hjärt- och kärlsjukdomar. Deversify fokuserar på växande konsumentmarknader som idag inom hälsoområdet värderas till över 50 miljarder SEK enbart i Europa och USA. Vår flaggskeppsprodukt, utandningsmätaren Acetrack®️, mäter om din kropp är i fettförbränningsläge och säljs till health tech-användare. Deversify är här för att hjälpa dig förstå din egen hälsa holistiskt – inifrån och ut – från ketoner till EKG.

Om Jonas Colting:

Jonas Colting är en svensk triathlet, författare, föreläsare, entreprenör och hälsoinspiratör. Han har haft internationella framgångar i långdistanstriathlon med flera VM-medaljer bland sina främsta meriter. Han har även två segrar i Ultraman World Championship. Jonas har skrivit böcker som: Jag vill ju bara se bra ut naken, Jag vill ju bara se bra ut naken: kokboken samt Den Nakna Hälsan och medförfattat boken Triathlon för dig ihop med Jojje Borssén. Jonas är en flitigt anlitad föreläsare och är även känd för sin populära podcast Coltings Nakna Sanning.