Dataföreningen Kompetens och Wenell lanserar unikt samarbete

Med start i mars 2012 erbjuder Dataföreningen Kompetens ett utökat antal kurser och certifierande utbildningar i projektledning i samarbete Wenell Management. Kom och träffa oss den 12 april då vi anordnar ett upplysande frukostmöte kring hur du bedriver framgångsrika projekt.

Utbildningsprogrammen för projektledare är under ständig förändring. Utmärkande för de internationellt etablerade certifieringsprogrammen är dess aktualitet, bredd och höjd. PMP (Project Management Professional) är en av världens mest etablerade certifieringar som genomförs av Project Management Institute. Dataföreningen Kompetens erbjuder nu i samarbete med Wenell bland annat tillfällen att genomgå en preparandkurs för PMI-certifiering samt möjlighet till grundutbildning i projektledning som är ett IPMA Certified Programme.

”Tillsammans med Wenell kan vi nu erbjuda våra kunder ett utökat antal kurser och bredare utbud inom utbildningsområdet projektledning. Wenell Management har med sina dryga 40 år i branschen enastående erfarenhet.” säger Marie Ställvik Sandberg, vd för Dataföreningen Kompetens.

Utbudet riktar sig till alla som, oberoende av projekttyp, har ansvar för styrning, ledning eller kvalitetssäkring av projekt. Genomgående står projektledarrollen i fokus och alla utbildningar syftar till att på olika sätt stärka rollen som projektledare och utveckla kompetens.

”Förmågan att driva projekt, agilt eller traditionellt, har alltmer blivit en framgångsfaktor för merparten IT-relaterade yrken. Samtidigt som intresset blir allt starkare för ledarskap och beteendekompetens i projektledning. Vi ser en växande efterfrågan och ser framemot att tillsammans möta det ökande utbildningsbehovet på marknaden tillsammans med DF Kompetens.” säger Ulf Bengtsson, vd för Wenell Management.

Översikt av våra utbildningar finns på www.dfkompetens.se/ledning/projekt/

Frukostmötets program finns på www.dfkompetens.se/proj-fm

För ytterligare information om Dataföreningen Kompetens, vänligen kontakta:

Helena Carlsson, affärsutvecklare
Tel direkt: 08-510 638 91
E-post: helena.carlsson@dfkompetens.se

För ytterligare information om Wenell Management, vänligen kontakta:

Ulf Bengtsson, vd
Tel direkt: 08-545 700 80
E-post: ulf.bengtsson@wenell.se

• certifierande utbildning
  • utbildning