Zeta vinnare i Årets Bästa Hälsomat 2024!

Zeta vinnare i Årets Bästa Hälsomat 2024!

Zeta Snackoliver Soltorkade tomater har av tidningen Må Bra fått utmärkelsen Årets Snack i den prestigefyllda utnämningen Må Bra-valet 2024! Det innebär att dessa oliver får ”titulera” sig Årets Må Bra-val under hela nästa år!

Tidningen Må Bra väljer varje år ut de nyheter i våra butiker som är de bästa valen för oss ur hållbarhets- och hälsosynpunkt. Tidningens läsare och även producenter av livsmedelsprodukter har haft möjlighet att nominera sina hälsofavoriter. En urvalsprocess bestående av noggrant smakande och granskande av innehållsförteckningar och näringsdeklarationer har sedan följt. En process genomförd av den ytterst kompetenta expertjuryn med tidningens chefredaktör Jennie Sandberg i spetsen. Genom omröstning har så juryn kommit fram till vinnare av Årets Må Bra-val i åtta olika kategorier. Förutom Årets Snack så utses bland annat även Årets Vegetariska, Årets Smaksättare och Årets Tillbehör.

Motiveringen till Zeta Snackoliver Soltorkade Tomater som Årets Snack löd: ”Kul produkt som kan få oss att äta mer oliver på ett enklare sätt. Ger enkelt extra god smak till lunchen eller middagen. Den smarta förpackningen är lätt och fri från vätska och passar perfekt för utflykt eller som snack i handväskan”.

Juryn vill också lyfta fram att de är ett perfekt tilltugg på språng eller hemma, som ett trevligt tilltugg på minglet. Även fina att toppa salladen eller pastan med.

Zeta snackoliver finns med många olika fyllningar och smaker som citron, chili och vitlök, och även som svarta oliver med havssalt.

- Vi är mycket stolta och glada över att en av våra fina snackoliver blivit Årets Må Bra-val, säger Måns Falk, pressansvarig på Zeta. Att bli prisad för att vara hälsosam är ett kvitto på att vi gör rätt eftersom vi alltid vill lyfta den nyttiga medelhavsmaten, även om smaken alltid är viktigast.

Du hittar Zeta Snackoliver hos Ica och Hemköp, men även hos Willys och Lidl. En påse med 70 g kostar 17-20 kronor.