Fernando Di Luca får Näringslivsmedalj för framstående entreprenörskap

Fernando Di Luca får Näringslivsmedalj för framstående entreprenörskap

Den 9 april, belönar Kungliga Patriotiska Sällskapet Fernando Di Luca, grundare av Di Luca & Di Luca och varumärket Zeta, med Näringslivsmedaljen för ett framstående entreprenörskap. Näringslivsmedaljen överlämnas av H.K.H. Prinsessan Désirée vid en ceremoni på Riddarhuset i Stockholm.
Varje år tilldelas medaljen ett tiotal personer, som med ägarinflytande skapat och utvecklat företag – och därmed arbetat för ett bättre Sverige, vilket Sällskapet gjort sedan 1772, då Gustav III skrev under stadgarna. Syftet med medaljen är att hedra mottagaren för ett långsiktigt betydelsefullt arbete samt att inspirera andra.

Läs mer om motivering och medalj på kungligapatriotiskasallskapet.se

För ytterligare information var vänlig kontakta;
Catrine Bjulehag, PR-och informationsansvarig Di Luca & Di Luca,
0707-48 00 12, catrine.bjulehag@diluca.se

Kungliga Patriotiska Sällskapet, Marianne Reuterskiöld, 08-611 72 64, 070-36 77 646 Marianne.Reuterskiold@kungligapatriotiskasallskapet.se