Ny, knaprig Antipasti från Zeta

Ny, knaprig Antipasti från Zeta

Antipasti, småplock på italienska, är lätt att servera och uppskattas av de flesta. Nu utökar Di Luca & Di Luca brödsortimentet med Zeta Minigrissini samt Zeta Taralli, en uritaliensk brödkringla som speciellt syditalienarna gärna äter som både snacks och antipasti.

När man vill äta gott men har ont om tid är antipasti svårslaget. Med några enkla handgrepp är minibuffén strax på plats – lite lufttorkad skinka runt grissini, en eller ett par crostini med olika grönsaksröror, några cocktailtomater med mozzarella samt en rejäl bit parmesanost räcker långt.

-Plockmat passar de flesta tillfällen och går att variera i det oändliga. Nu utvecklar vi sortimentet med Minigrissini som är perfekt att dippa i krämiga röror. Taralli känner inte så många till i Sverige, men det spröda bördkexet är desto mer älskat i Italien där det finns både söta och salta varianter till snacks och antipasti, berättar Massimo Gasperini, senior purchase manager på Di Luca & Di Luca.

Både Zeta Minigrissini 140 g samt Zeta Taralli 200 g bakas på olivolja och kryddas lätt med havssalt. Smaken är neutral för att passa till många olika sorters tillbehör och priset ligger runt 20 kronor.

Zeta Minigrissini samt Zeta Taralli finns att köpa på Ica. Zeta Minigrissini säljs även på Coop.

För mer information kontakta PR – och informationsansvarig Elisabeth Askefalk på tel 08 – 55694210 eller skicka ett mejl till elisabeth.askefalk@diluca.se.