Ny medlem i familjen Zeta Snackoliver!

Ny medlem i familjen Zeta Snackoliver!

Succéoliverna i påse utan lag får nu en ny smak, soltorkade tomater. Zeta Snackoliver har kommit för att stanna. De utsågs till ”Årets produkt”* redan vid lanseringen för snart tio år sedan, och de har uppskattats av många olivälskare i vårt land under årens lopp.

Idén med snackoliver är närmast genial. Du kan alltid ha dem med dig, de tar minimal plats i fickan eller väskan, det är bara att öppna påsen och njuta direkt även när du är på språng. Oliverna ligger i en skyddande atmosfär, inte i en lag som behöver hällas bort och riskerar att kladda ner fingrar eller kläder. De går självfallet lika bara att hälla upp i en skål som snack framför teven eller till drinken. Oliverna är suveräna på en tapas- eller antipastibricka tillsammans med charkuterier och ett gott bröd. Fungerar också utmärkt i sallader, pasta- och varmrätter.

Zeta Snackoliver Soltorkade tomater görs på mjälla och fylliga manzanillaoliver från Spanien, blandade med bitar av soltorkade tomater, kryddor och lite olivolja. De är urkärnade men ändå fasta i konsistensen. Smaken är fyllig med en fin söt brytning från tomaterna. Oliverna är maskinellt urkärnade så någon rest av kärna kan finnas kvar.

I serien Zeta Snackoliver ingår också havssalt, citron, vitlök, chili och provencal.

Zeta Snackoliver Soltorkade tomater finns att köpa på Ica, Hemköp och Mathem och priset är cirka 17–20 kr per förpackning.

*Dagligvarugalan 2014