Accademia Di Luca rekryterar Måns Falk som ciceron

Accademia Di Luca rekryterar Måns Falk som ciceron

Matskribenten och kocken Måns Falk får uppdraget att utveckla och driva Accademia Di Luca, familjeföretaget Di Luca & Di Lucas satsning på inspiration och kunskap. Det huvudsakliga syftet med Accademia Di Luca är att fungera som ett kunskapsnav för information och inspiration kring Medelhavsköket till livsmedelsbranschen. Måns Falk börjar den 2 april 2012

I en värld där allt går snabbare och prisfokuseringen är tydlig blir det viktigare att erbjuda kunskap, kvalitet och inspiration som mervärde till produkter och tjänster. Di Luca & Di Luca anser att det är viktigt att upprätthålla och gärna öka kunskapsnivån om Medelhavsköket i branschen för att förtjäna konsumenternas förtroende över tiden.

Det finns en stor efterfrågan av kunskap om produkter och matinspiration från kedjor, butiker och konsumenter. Det märker vi på de många förfrågningar vi får om våra produkter, recept, produktutbildningar och önskemål om föreläsningar etc.

-          Jag är övertygad om att vi har rekryterat rätt person när Måns Falk, som både är kock och inspirerande matskribent, får uppdraget att utveckla och driva Accademia Di Luca, säger Christian Di Luca, vd Gruppo Di Luca.

-          Det ska bli enormt spännande att få bygga upp Accademia Di Luca, en satsning som är precis i linje med min egen uppfattning om vad som är viktigt och rätt. Det vill säga inspirerande kunskapsförmedling om produkter, råvaror och matlagning. Dessutom får jag arbeta med Medelhavsköket som jag älskar, säger Måns Falk, utvecklare av Accademia Di Luca.

Accademia Di Luca kommer att erbjuda produktutbildningar, matlagningsevent, kurser, föreläsningar, receptutveckling och studieresor i första hand till kedjor, grossister, handlare, butiker, journalister, kockar och även till konsumenter. De första aktiviteterna kommer att genomföras efter sommaren.

För mer information kontakta gärna:
Måns Falk, Accademia Di Luca, 0765-26 42 28, mans.falk@diluca.se
Catrine Bjulehag, PR- och informationsansvarig Di Luca & Di Luca,