Di Luca & Di Luca -  Årets Matinspiration eller Årets Leverantör?

Di Luca & Di Luca - Årets Matinspiration eller Årets Leverantör?

Familjeföretaget Di Luca & Di Luca med varumärkena Zeta och Delizie är nominerade i två kategorier inför årets Dagligvarugala; Årets Matinspiration samt Årets Leverantör. Dagligvarugalan äger rum den 15 september 2011.

Di Luca & Di Luca med grundaren Fernando Di Luca, som introducerat olivoljan till svenskarna, är nominerat i kategorin Årets Matinspiration:

”För bara 50 år sedan trodde ingen på att sälja olivolja i matbutik. Fernando Di Luca skapade segmentet och har ihärdigt drivit varugruppen. Olivoljan kom därmed för att stanna på svenska bord och i landets butiker.”

Nomineringen till Årets Leverantör lyder:

”Di Luca & Di Luca har på ett unikt sätt bidragit till att placera medelhavsmaten på svenskarnas bord. Med genuint engagemang har företaget utvecklat en lönsam kategori genom kvalitetsprodukter, matinspiration och måltidslösningar.”

-          Det är en fantastisk ära att bli nominerad till Dagligvarugalan och dessutom i två för oss oerhört värdefulla kategorier. Det visar att vi kommit en bra bit på väg mot vårt mål att driva och utveckla de kategorier där vi är verksamma och samtidigt inspirera till att laga och äta riktigt god medelhavsmat, säger Jerker Norström, vd Di Luca & Di Luca.

För mer information kontakta gärna:
Jerker Norström, vd Di Luca & Di Luca, 08-556 941 11, jerker.norstrom@diluca.se
Catrine Bjulehag, PR- och informationsansvarig Di Luca & Di Luca,