Di Luca & Di Luca och Zeta är stolta sponsorer av  Svenska Juniorkocklandslaget

Di Luca & Di Luca och Zeta är stolta sponsorer av Svenska Juniorkocklandslaget

Zeta och Di Luca & Di Luca har valts som en av Svenska Juniorkocklandslagets huvudpartner. Ett fint betyg på Zetas smak och kvalitet. Samarbetet ger företaget möjlighet att få arbeta tillsammans med framtidens kockar och utbyta kunskap och inspiration om råvaror och recept.

Di Luca & Di Luca har ingått ett sponsoravtal med Svenska Juniorkocklandslaget som sträcker sig fram till och med 2014. I Juniorkocklandslaget ingår sju kockar från hela Sverige, som gallrats ut bland 90 sökande. Sedan 1996 har laget tagit medaljer i alla olympiska tävlingar och i oktober kommer laget att tävla i OS i Tyskland.

Fernando Di Luca, grundare av varumärket Zeta och företaget Di Luca & Di Luca, brinner för att förmedla kunskap och inspiration från sitt hemlands kök och har gjort så i över fyrtio år. Han har genom åren gett ut ett antal böcker om olivolja och uppemot tusen recept på god medelhavsmat. Möjligheten att få möta nästa generations kockar och i utbyte få insikter om framtidens utmaningar och få dela med sig av vår kunskap om Italien och medelhavsmaten är det huvudsakliga syftet med samarbetet.

För mer information kontakta gärna:
Catrine Bjulehag, PR- och informationsansvarig Di Luca & Di Luca,
08-556 942 10, 0707-48 00 12, catrine.bjulehag@diluca.se, www.diluca.se