Italienska premiumtomater från Delizie

Italienska premiumtomater från Delizie

Nu kompletterar Delizie, som säljer högklassiga delikatesser från Medelhavet, sitt sortiment med fyra olika tomatkonserver av premiumkvalitet för konsumentmarknaden i Sverige. I dagligvaruhandeln säljs en mängd olika tomatkonserver av varierande pris, smak och kvalitet. Delizies premiumtomater har en bra balans mellan syra och sötma och konserverna är gjorda på tomater av högsta kvalitet från regionerna Apulien och Basilikata i södra Italien.

En riktigt bra tomat har odlats där jordmånen är fördelaktig och ger en bra balans mellan syra och sötma, det är den i södra Italien. Där får tomaten sin solmogna smak vilket innebär en bra sockerhalt och en intensivare tomatsmak. Delizies tomater är alla odlade i regionerna Apulien och Basilikata i södra Italien, där solens styrka garanterar att tomaterna kan skördas när de är perfekt mogna för att alla smakämnen ska komma till sin rätt.

– Tomater är en av medelhavskökets hörnstenar när det gäller smak och vi kompromissar aldrig när det gäller balansen mellan sötma och syra, eftersom det är det som gör att våra tomatkonserver håller högsta kvalitet, säger Jessica Collin, varumärkesansvarig för Delizie på Di Luca & Di Luca.

Konserverade tomater är utmärkta att använda i grytor, soppor och såser inte minst. Dess höga smakintensitet och fyllighet förhöjer smaken på många rätter. Dessutom innehåller tomater antioxidanten lykopen och hettar man upp tomaterna, i till exempel en tomatsås, blir åtkomsten av lykopen högre än i färska tomater. Har du dessutom en skvätt olivolja i tomatsåsen ökar kroppens möjlighet att tillgodogöra sig den höga halten lykopen, eftersom det är en fettlöslig antioxidant.

– Jag skulle vilja att alla fick chans att prova Delizies tomater för att se att det är skillnad på tomater och tomater och att några kronor extra per burk ger en mycket större smakupplevelse, säger Jessica Collin.

Produktinformation
De nya tomatkonserverna säljs hos ICA och Bergendahl AB från vecka 40 och kostar cirka 9,90 kr för Delizie Plommontomater och Delizie Finkrossade tomater och cirka 11,90 kr för Delizie Körsbärstomater och Delizie Pizzasås.

För mer information eller önskemål om varuprover, vänligen kontakta:
Catrine Bjulehag, PR och informationsansvarig på Di Luca & Di Luca AB
E-post: catrine.bjulehag@diluca.se , telefon: 0707-48 00 12 eller 08-556 942 10