Zeta lanserar fem sorters fyllda oliver - helt utan konserveringsmedel och smakförstärkare

Zeta kompletterar nu sitt breda olivsortiment med fem nya varianter. Det är spanska gröna Manzanilla-oliver som fyllts med pimiento, chili, citron, ansjovis och vitlök. Alla fem varianterna är helt fria från konserveringsmedel och smakförstärkare.

–        Den senaste tidens debatt om tillsatser är jättebra och det finns ingen anledning att använda dem i onödan. Det bästa beviset är att smaka dessa oliver, pröva så får du se! säger Fernando Di Luca.

Zeta har under de senaste åren lanserat en rad nya olivsorter av högsta kvalitet. Efter att ha arbetat med de klassiska italienska oliverna Taggiasca- och Cerignola samt de grekiska Kalamataoliverna, har man nu vänt blickarna mot Spanien för att utöka sitt sortiment av Europas finaste oliver. Den gröna Manzanilla-oliven är den sort som traditionellt kärnas ur och fylls med olika kryddor. Den klassiska fyllningen är förstås pimiento, men nu finns chansen att upptäcka fler varianter så att du kan hitta din favorit.

-    Oliver fyllda med pimiento

-    Oliver fyllda med chili

-    Oliver fyllda med citron

-    Oliver fyllda med ansjovis

-    Oliver fyllda med vitlök

Ditribution och pris:

Zeta Fyllda spanska oliver finns att köpa i alla välsorterade livsmedelsaffärer. Cirkapris för samtliga varianter i 300-gramsburk är 15-18 kr.

Mer information:

För varuprover och vidare information, kontakta gärna vår pressansvariga Nathalie Nylén på 08-556 941 10 eller nathalie.nylen@diluca.se. Läs gärna mer om Zeta och våra produkter på www.zeta.nu.

Kundforum:

E-posta gärna dina åsikter om Zeta Fyllda spanska oliver till vårt kundforum. Adressen är zeta@diluca.se