Glucotabs druvsocker i många smaker hos Diabetic Designed!

Glucotabs är ett snabbt och gott druvsocker i flera smaker, förpackat i praktiskt plaströr. Glucotabs finns i smakerna hallon, apelsin, blåbär och citron-lime. Druvsocker är viktigt vid diabetes då blodsockret kan sjunka mycket snabbt. Druvsocker är förmodligen det snabbaste sättet att höja blodsockret, med hela 140 i GI-värde. Druvsocker är enkelt att ha med sig, tål både värme och kyla och är lätt att dosera vid lågt blodsocker, perfekt vid diabetes helt enkelt!

Glucotabs finns i fyra supergoda smaker: Glucotabs Blåbär, Glucotabs Hallon, Glucotabs Citron-Lime och Glucotabs Apelsin. Glucotabs Hallon har en jättegod mild smak som både är söt och syrlig samtidigt. Glucotabs Blåbär har en fantastiskt god mild smak av blåbär, även den smaken är söt och syrlig på en gång. Glucotabs Citron-Lime har en fräsch smak av både citron och lime, jättegod även den. Glucotabs Apelsin har en kraftigare smak av apelsin, som mer påminner om blodapelsin, mycket god smak.

Här hittar du Glucotabs i alla varianter: https://diabeticdesigned.se/produkt-kategori/druvsocker/gluco/

Alla smakerna finns i plaströr, som rymmer 10 tabletter. Plaströren är tåliga och druvsockret går inte sönder, även om det ligger i väskor eller fickor. Plaströren skyddar bra mot fukt, det passar på sjön, nära bad men även på cykeln. Smakerna Hallon, Apelsin och Citron-Lime finns även i praktisk och prisvärd refill-förpackning, med 50 tabletter i.

Diabetic Designed startades av diabetikern Marie Fahlin, kort efter hennes dotter också fått diabetes. Diabetic Designed har som mål att förenkla livet för folk med diabetes, genom att erbjuda riktigt bra produkter men även skapa positiv inspiration.

Idag erbjuder företaget ett stort sortiment av specialprodukter för diabetes och mycket snabba leveranser.

Diabetic Designed rekommenderar i första hand endast druvsocker vid insulinkänning. Genom att bara äta druvsocker minskar risken för rekyler (d.v.s. högt blodsocker som en effekt av lågt blodsocker) väsentligt. Det går lätt att dosera druvsocker. Tänk på att insulinkänningen blir olika beroende på om du får den på snabbinsulin eller långsamverkande insulin, och att den även beror på hur mycket insulin du har i kroppen. Din rekommenderade dos kan vara mindre om du får känning på det långtidsverkande insulinet. Och har du mycket snabbinsulin i kroppen kan du behöva mer druvsocker.

Glucotabstabletterna är något större än druvsocker från Fruit Power eller Dextrosol, de väger 4 gram styck och innehåller 3,6 gram kolhydrat.

Glucotabs innehåller varken gluten eller laktos och passar vegetarianer och även veganer. Det innehåller varken koffein eller andra onödiga tillsatser.

Innehållsförteckning Glucotabs

Dextros (93%), maltodextrin (från majs, innehåller inget gluten), magnesiumsalter från fettsyror, naturliga och naturidentiska smakämnen, citronsyra, vegetabiliskt fett (palmkärnolja från hållbara källor), emulgeringsmedel.

Förpackningsinformation

Plaströren är återvinningsbara. Plaströren är tillverkade av polypropylen och locken av polyeten. Även refillburkarna är återvinningsbara, både lock och burk är tillverkade av polyeten.

• Sjukdomar

• produkter
  • diabetes
  • druvsocker