Smirnoff Ice Reduced Calorie – frisk vårnyhet helt utan socker men full av smak

Lagom till vårens och sommarens festligheter lanserar nu Diageo sitt senaste tillskott till Smirnoff Ice familjen – Smirnoff Ice Reduced Calorie. Smirnoff Ice lanserades 2003 i Sverige och har sedan dess etablerat sig på marknaden som en av Sveriges populäraste alkoholhaltiga blanddrycker. Än idag ökar Smirnoff Ice försäljningsmässigt och tar viktiga marknadsandelar och har senaste året sålt över 1,1 miljoner liter.[1] Nu lanseras produkten i sockerfri form och innehåller trettio procent färre kalorier än Smirnoff Ice.

-Fastän att vi tagit bort allt socker så har vi lyckats behålla den klassiska smaken hos Smirnoff Ice, vilket är otroligt svårt. Vi är väldigt nöjda med slutresultatet säger Malin Möllerberg, nordisk PR-ansvarig på Diageo.

Smirnoff Ice Reduced Calorie har samma smak som klassikern Smirnoff Ice; den är fruktig och söt med en fräsch ton av citron. En perfekt dryck när vår- och försommarkvällarna bjuder på festligheter i goda vänners sällskap.

Smirnoff Ice Reduced Calorie (275 ml, 4 % alkoholhalt) finns nu tillgänglig på Systembolaget för priset 19.90 SEK och avnjuts bäst kyld.

Förra året i maj lanserades även Smirnoff Ice Double Black och fick fast listning på Systembolaget i mars 2017. Smirnoff Ice Double Black har en exotisk smak av guarana, ananas och mango. Även den finns tillgänglig på Systembolaget (275 ml, 4,7% alkoholhalt) för priset 19:90 SEK.

[1] Systembolaget, mars 2017

• Livsstil

• smirnoff ice
  • smirnoff ice reduced calorie
  • no sugar

Diageo är världens ledande tillverkare av alkoholdrycker med en framstående varumärkesportfölj inom kategorierna sprit, öl och vin inom premiumsegmentet. Diageo’s varumärken inkluderar Johnnie Walker, J&B, Zacapa, Smirnoff, Cîroc, Ketel One, Baileys, Captain Morgan, Tanqueray Gordon's och Guinness.

Diageo är ett globalt företag med verksamhet i fler än 180 länder runt om i världen. Bolaget är noterat på börserna i både New York och London. För mer information om Diageo, medarbetare, varumärken och resultat besök Diageo.com. Där finner du även information om vårt omfattande arbete för att främja ansvarsfull alkoholkonsumtion.