Stjärnstylisten Jonas Hallberg sätter LA-glans på Baileys®

Vintern bjuder på flera tillfällen att umgås med nära och kära men även möjligheten att träffa nya människor. Jonas är bosatt i Hollywood och ständigt aktuell som stylist till stjärnorna. Han är van vid att både stå som värd för fester och mingla med nya bekantskaper men också mån om att ta tillvara på de lugnare stunderna med nära vänner. Tillsammans med Baileys® presenterar Jonas sina mingeltips inför vinterns tillställningar och delar med sig av sina personliga cocktail- och konfektyrrecept med Baileys®.

”Jag bara älskar att bjuda hem vänner och bekanta på glammiga tillställningar. Det finns inget trevligare sätt att umgås på. En av mina favoritdrinkar efter maten är Wallmani on the rocks som jag själv har komponerat och döpt efter min kära vän Lars Wallin ”, säger Jonas Hallberg.

Jonas säkra mingeltips

• Inför festen: boka en manikyr eller pedikyr, detta gäller även män!
  • Klädsel: glamma till det, röda läppar, röda naglar och något som blänker, kanske ett nytt halsband eller en ring.
  • På tjejernas fötter är ett par nya klackar aldrig fel och på killarna sitter ett par lackskor snyggt.
  • Doft: använd en härlig parfym och kom pigg och fräsch till tillställningen.
  • På festen: våga mingla, kindpussa, skaka hand och se till att nätverka. Mingel är kul men även ett utmärkt tillfälle att knyta nya kontakter.

Aktuellt om Jonas Hallberg

• Kommande klädkollektionen ”STARS by Jonas Hallberg”.
  • Filmar just nu Top Model Sverige tillsammans med Izabella Scorupco.
  • Gästförfattare i Sofi Fahrmans senaste bok, ”Elsas hemlighet”.
  • Stylade Cindy Crawford på årets filmfestival i Venedig där Cindy utsågs till ”best dressed”.

Den 14 november lanserades Baileys Hazelnut på Systembolaget. Varunummer 10346. Pris 199 SEK.

För praktisk information, högupplösta bilder vänligen kontakta:

Nina Brogård, Wenderfalck, nina@wenderfalck.com, tel: + 46 762 06 47 77

För information om Diageo, vänligen kontakta:

Frida Nilsson, Corporate Relations Manager Nordics, frida.nilsson@diageo.com, tel: +46 702 61 39 63

• baileys
  • baileys hazelnut

Om Baileys®

Baileys® görs på den finaste irländska grädden, irländsk whiskey och naturliga smakämnen som kakao och vanilj. Baileys® smakar bäst i ett stort glas med hela isbitar eller som ingrediens i en cocktail eller varför inte i en dessert. Varje minut konsumeras 2260 glas Baileys® världen över.