Gå direkt till innehåll
Victor Jannering, VD för Dialect Group AB, nöjd över att få presentera Dialect Kundprotal

Dialects Kundportal revolutionerar hanteringen av hårdvara och licenser

Stockholm, 19 januari 2024

Dialect Group AB lanserar stolt sin senaste innovation, Dialect Kundportal. Genom denna Asset Management-lösning får företag möjligheten att effektivt organisera och utnyttja sina IT-resurser på ett optimalt sätt.

Enligt den senaste forskningen slösar företag årligen bort betydande summor på ineffektiv hantering av sina IT-resurser. Dialects Kundportal erbjuder en heltäckande och användarvänlig plattform för tillgångshantering, vilket gör det möjligt för företag att optimera sina IT-investeringar och maximera produktiviteten.

Ta kontroll över hårdvara och licenser med Dialect Kundportal

Under 2022 nådde antalet uppkopplade enheter över 35 miljarder, och studier visar att frustrationen över teknik och IT-utrustning ökar. Med Dialect Kundportal vill vi på Dialect minska frustrationen och erbjuda ett Asset Management-system som effektivt hjälper företag att organisera både hård- och mjukvara.

Dialects Kundportal gör det möjligt att effektivt organisera, övervaka och utnyttja företagets IT-resurser. Genom att eliminera överflödiga kostnader och identifiera långsiktiga behov, kommer företag att kunna fatta välgrundade beslut kring sina IT-investeringar.

Dialects Kundportal gör det möjligt att arbeta smartare

Dialect gör det enkelt att arbeta smart. Nu erbjuds alla kunder en komplett lösning för företagets IT-hårdvara och licenser via Dialect Kundportal.

"Genom vår digitala plattform, Dialect Kundportal, får våra kunder full kontroll över företagets tillgångar. Oavsett om det gäller mobiler, datorer, mobilabonnemang eller Microsoftlicenser har du som företagare full insyn i användningen. Du får även koll på när det är dags att byta ut hårdvara eller när ett licensavtal löper ut, samt att hårdvaran återlämnas när personal slutar."

Victor Jannering, VD Dialect Group AB

Fatta välgrundade beslut kring framtida IT-investeringar

Att hantera abonnemang, mjukvarulicenser och att se till att man inte betalar för resurser som inte används, är en stor utmaning för företag. Dialect Kundportal gör det möjligt för företagsledare att fatta välgrundade beslut kring inköp och implementering när det gäller ny personal eller vid personalavslut.

Samtidigt säkerställer Dialect Kundportal att personalens utrustning returneras vid anställningens slut, vilket sparar företaget från att behöva hantera detta manuellt.

Konsekvent hantering av företagets IT-hårdvara förenklar också utvärderingen av tidigare beslut och hjälper till att välja de bästa leverantörerna baserat på både pris och produktkvalitet.

Verksamhetskontinuitet och säkerhet med Dialects kundportal-lösning

Vid oväntade händelser kan Dialect Kundportal ge chefer och personal data om användare och konfigurationsdata för att identifiera påverkan av händelser som kan påverka verksamheten.

Smidig onboarding för nya medarbetare

Dialects Kundportal ger företagsledare möjligheten att skräddarsy den hårdvara de erbjuder nya medarbetare. Genom att erbjuda rätt hård- och mjukvara från första dagen underlättas onboarding-processen.

Produkthöjdpunkter för Dialects Asset Management System inkluderar:

• Centraliserad plattform för hantering av alla IT-tillgångar
  • Möjlighet till analys av IT-investeringar
  • Möjlighet att effektivisera driftsprocesser och optimera kostnader

Dialect Kundportal ger företag verktygen att optimera hanteringen av sina IT-resurser och maximera avkastningen på sina IT-investeringar. För mer information om Dialects Kundportal, vänligen kontakta närmaste Dialect företagscenter.

Vi ser till att allt fungerar tillsammans och hjälper dig hela vägen

Dialect är en lokal och nationell partner för IT- och telefonilösningar för små och medelstora företag. Vår utgångspunkt är att alltid hitta lösningar som gör det enkelt för dig att arbeta smart. Vi översätter IT till affärsnytta som gör att du som kund kan fokusera på det du är bäst på.

Vi är ca 250 medarbetare som finns på ett 30-tal företagscenter runt om i landet. Alltid tillgängliga för att hjälpa dig.
Våra kärnvärden enkelhet, tillit och utveckling genomsyrar allt vi gör i våra relationer till kunder, partners och våra medarbetare.

Dialects vision är att vara Sveriges ledande partner inom smarta digitaliserade lösningar.

Camilla Kargus

Presskontakt Business Manager 010-601 30 36

Dialect - Vi gör det enkelt att arbeta smart

Dialect är svenska företagares lokala partner för IT- och telefonilösningar. Dialect erbjuder ett brett utbud av produkter och tjänster med helhetslösningar som innefattar bland annat mobil och fast telefoni, växellösningar, support och drift av företagets IT-miljö samt tjänster inom området connected car.

Dialect bildades 1995 under gemensamt varumärke och är idag en rikstäckande kedja som drivs av koncernen Dialect AB, där dotterbolagen Dialect Kundservice, Dialect Systems och Dialect Sales ingår.

Dialect omsatte 2016 en miljard kronor och har idag 250 anställda vid 26 Företagscenter i hela landet. Huvudkontoret finns i Solna.