Didriksons pop up-butik hos Heureux Les Curieux i Paris.

Didriksons återvänder till Paris i höst och vinter

Med sitt lyckade inträde förra året är det svenska jackvarumärket Didriksons tillbaka i Frankrike med sin pop up-butik hos ikoniska Heureux les Curieux i Le Marais, Paris. Efter att ha överträffat förväntningarna med åtskilliga besök från invånare och turister i Paris under hösten/vintern 2021, återvänder Didriksons till den franska huvudstaden ännu ett år med sina elegant tidlösa, veganska jackor. Företaget litar på att publiken kommer att fortsätta växa och ser den fysiska butiksnärvaron som strategisk för framtiden. Detta är ytterligare ett steg för att öka varumärkeskännedomen och fortsätta arbetet mot att vara ett ledande varumärke inom jackkategorin i Europa, samtidigt som det stärker varumärkets position på den franska marknaden.

Med fokus på en mer modeintresserad konsument presenterar de sina jackor för en stilmedveten målgrupp som även värdesätter funktion, där Paris och dess unga, urbana stil blandad med klassisk elegans är vägen att gå. I sin kombinerade pop up-butik och showroom i Marais-distriktet i centrala Paris kommer kunder och inköpare att kunna lära sig mer varumärkets snart 110-åriga arv samtidigt som de upptäcker jackorna. Butiken öppnar i slutet av oktober och ligger på 23, Rue du Pont-aux-Choux i Le Marais, Paris.

– Den här gången kommer betydligt fler i Frankrike att redan känna till Didriksons eftersom vi har haft en stor täckning med influencers och media under hela året. Vi är glada över att se det otroliga intresse som mun till mun kan skapa tillsammans med våra pågående insatser för att föra det svenska jackmärket till fransmännen, säger Jan Henning, Didriksons landschef för Central- och Sydeuropa.

Didriksons strategi för sina pop up-butiker har varit en framgångsrik investering för att bygga och skapa en tydlig förståelse kring Didriksons varumärke. Butikernas syfte är att erbjuda produkterna där kunderna finns när behovet uppstår, som ett komplement till företagets e-handel. Fredrik Kron, retailchef, och Camilla Gabrielsson, Visual Concept Manager, har arbetat intensivt med att skapa en butiksupplevelse som uttrycker Didriksons identitet.