Didriksons nyöppnar – flyttar till större butikslokal för att möta försäljningsökningen

Pressmeddelande -

Efter en imponerande tillväxt i Didriksons egna butiker, med 95% ökning hittills i år jämfört med samma period 2023, utökar de sin butiksyta och flyttar till större lokaler för att möta den växande efterfrågan. Under helgen öppnade de dörrarna till sin senaste expansion i de nya, större lokalerna på Stockholm Quality Outlet i Barkarby.

Det senaste året har Didriksons sett en betydande tillväxt i sina egna fysiska butiker, vilka har blivit en allt viktigare försäljningskanal. Deras totala butiksförsäljning har nästan fördubblats jämfört med samma period föregående år. Den ökade efterfrågan efter Didriksons produkter, tillsammans med kundernas uttryckliga önskan att uppleva och handla jackorna i butik, har varit drivkraften bakom beslutet att söka större och mer attraktiva lokaler.

Samtidigt har Didriksons outletkoncept förnyats med en helt ny inredning som ger en enhetlig känsla i deras outletbutiker i Hede, Barkarby och Oslo. Interiören är inspirerad av skandinavisk design och varumärkets västkustarv med ljusa färger, trädetaljer och steninslag i butiksmiljöerna, för att skapa en modern och välkomnande atmosfär.

– Vi är mycket glada över att kunna möta kundernas önskemål att ta del av våra produkter i fysiska butiker och erbjuda dem en förbättrad shoppingupplevelse med våra nya och större butikslokaler. Den ökade försäljningen är en indikation på det starka stödet från våra kunder, och vi ser fram emot att fortsätta växa och utvecklas för att möta deras behov, säger Fredrik Kron, Head of Retail på Didriksons.

Didriksons nya butik på Stockholm Quality Outlet i Barkarby är öppen dagligen.