Didriksons höst- och vinterkollektion är fotograferad i omgivningarna kring Skaftö där tävlingen spelas och företaget grundades.

Didriksons titelsponsor till Skaftö Open för andra året i rad

Didriksons Skaftö Open är en golftävling på Ladies European Tour. Tävlingen spelas i Bohusläns yttersta kustband och i den unika kustmiljö där Didriksons en gång grundades för 109 år sedan. Didriksons återvänder som titelsponsor för andra året i rad.

Det var 1913 som Didriksons startade sin regnklädsfabrik på kajen i Grundsund. De försåg då fiskare och sjömän med vattentäta kläder. Idag kan du fortfarande handla deras jackor i samma lokaler som tidigare var deras fabrik.

Trots att det är längesedan som Didriksons flyttade från Grundsund så har deras födelseort alltid legat dem varmt om hjärtat. Det är därför med stor glädje som de har valt att vara titelsponsorer för Skaftö Open, där Europas bästa damer tävlar om en prissumma på 2,2 miljoner sek.

Om Skaftö Open

Didriksons Skaftö Open är en professionell golftävling på Ladies European Tour med totalt 2,2 miljoner i prispengar. Tävlingen samlar 126 spelare med cirka 30 olika nationaliteter från hela världen. Didriksons Skaftö Open spelas under 3 dagar 26-28 augusti på Skaftö Golfklubb i Bohusläns yttersta kustband i anslutning till Grundsund.

skaftoopen.com

Didriksons grundades 1913 i Grundsund av Julius och Hanna Didrikson, med visionen att hålla västkustens fiskare torra och varma. Över ett sekel senare är bolaget ett av Skandinaviens ledande varumärken inom jackor och tillverkar idag plagg för hela familjen. Didriksons omsätter cirka 600 miljoner kronor, och säljs i 25 länder med egen e-handel i 19 länder. Bolaget ägs av Adelis Equity och har huvudkontor i textilstaden Borås.