Skolböckerna försvinner!

Du sitter i ett klassrum, i bibblan eller hemma. Framför dig en dator eller läsplatta med allt du behöver för din uppgift. Ljud, bilder och text lockar ditt intresse och du vill lära dig mer. Detta börjar bli verklighet för allt fler elever i Sveriges högstadium och gymnasieskolor. Digilärs digitala läromedel används redan av drygt 650 skolor från Ystad i söder till Kalix i norr.

Vi har utvecklat och prövat våra läromedel under ett tiotal år. Först ut var ämnet historia. Nu kommer mera! Vi börjar med att släppa ett heltäckande SO-läromedel för både gymnasium och högstadium. Samtidigt pågår uppbyggnaden av språk- och matematik. Målet är att vara heltäckande i alla de obligatoriska ämnena.

Det digitala läromedlet spås ta över skolundervisningen helt och hållet så småningom. De större läromedelsföretagen har förstått detta nu och börjat göra om sina läromedel. Digilär är uppstickaren. Vi är den enda som erbjuder ett komplett läromedel, med en välutvecklad kommunikationsplattform där läraren och eleverna har tät kontakt.

En av våra grundare driver en webbyrå och vi tar intryck från resten av webben. I våra arbetsgrupper ingår faktagranskare, lärare, författare och sakkunniga. En hög pedagogisk kvalitet är viktigt för oss. Vi har kommit för att stanna.

Såhär skrev en av våra kunder till oss häromdagen:

"Vill bara förmedla att jag använder so-biblioteket dagligen. Jag och min kollega är jättenöjda och glada över att alla ämnena är klara. Vi har äntligen fått ett material som stämmer väl överens med Lgr 11, är lätt att använda och som både elever och lärare gillar att använda".

Välkommen att höra av dig med frågor kring digitala läromedel, svårigheter med att införa datorer i skolorna, eller något annat du undrar över!

Priser och nomineringar

• Vinnare av Guldenen 2012; årets inkubatorsföretag.
  • Årets företagsrookie i Gnosjöregionen 2012
  • Nominerad till årets digitala läromedel; mässan framtidens läromedel i Uppsala
  • Nominerad till årets innovation i Jönköpings län; Jönköpingsgalan