Virpal Singh och Leyla Sarac tar emot två priser under Gasellgalan 2021.

Pressmeddelande -

Dagens industri utser DigitalTolk till Årets Supergasell och Årets Framtidsgasell

Virpal Singh och Leyla Saracs bolag DigitalTolk har under de senaste fyra åren haft en tillväxt på 2845 procent. I höstas blev företaget utsedda till Stockholms läns främsta tillväxtföretag och nu kröns rekordåret med dubbla utmärkelser på årets Gasellgala. I konkurrens med Sveriges samtliga tillväxtföretag blev DigitalTolk utsedda till både Årets Supergasell och Årets Framtidsgasell.

Varje år utser nyhetssajten Dagens industri de mest snabbväxande företagen i Sverige. För att komma med på listan görs en helhetsbedömning av alla bolag där en rad kriterier ska uppfyllas – bland annat omsättningskrav och att företaget har sunda finanser. Som avslutning på Gasellåret ges Årets Supergasell till Sveriges snabbast växande företag.

I år tilldelas utmärkelsen DigitalTolk, som är en tolkförmedling med ett revolutionerande bokningssystem som snabbt matchar kunder med tolkar. Under galakvällen fick DigitalTolk även priset Årets Framtidsgasell, vilket är ett hederspris som ges till ett Gasellföretag som uppvisar en stark vision att förändra och förbättra världen utifrån kriterierna digital kunskap, skalbarhet och innovation. Det är första gången ett och samma bolag får bägge priserna.

– Det känns fantastiskt att vår idé om att ge människor ett språk, en röst och en möjlighet att ta del av vårt gemensamma samhälle, har tagit oss dit vi är idag. Vi tar emot båda dessa utmärkelser med stolthet och ödmjukhet. Ett stort tack till vårt team och alla våra tolkar och översättare som gör detta möjligt. Det är också tack vare våra kunder, som fortsätter att ge oss sina förtroenden, som vi får ta emot dessa utmärkelser, säger Leyla Sarac som grundade bolaget tillsammans med Virpal Singh 2015.

DigitalTolk är, precis som namnet antyder, digitala från födseln och företaget startade med en digital problemlösning som applicerades på en tolkningstjänst. Tillväxten har gått snabbt och antalet bokningar har ökat från knappt 6000 under 2017 till över 200 000 under 2020, och där bokningarna som systemet hanterar automatiskt står för 90 procent av dessa. Samtidigt planerar DigitalTolk att fortsätta växa och utvecklas som företag.

– Vi drivs av en passion för förbättring, och därför har vi skapat en användarvänlig plattform som både är skalbar och utvecklingstålig. Vi blickar alltid framåt och det finns alltid branscher att revolutionera. Att utveckla tjänster som förbättrar och underlättar finns i vårt DNA, säger Virpal Singh.

Information – Di Gasell:

Dagens industri har sedan år 2000 utsett de snabbast växande företagen i vart och ett av Sveriges 21 län. Allt avslutas med Gasellgalan, som är en storslagen bankettmiddag i Stockholms stadshus.

För mer information, vänligen kontakta:

Agnes Ljung Lindberg, Digital Marketing Lead
agnes@digitaltolk.com

Kategorier

Vi har revolutionerat tolkbranschen sedan 2015. Genom vårt bokningssystem matchar vi automatiskt dina unika behov med vårt omfattande nätverk av 6000 professionella tolkar och översättare, som kan leverera på över 210 olika språk och dialekter. Oavsett tidpunkt eller tillfälle, kan du alltid lita på oss för rätt kompetens efter dina behov.

Simon Jakobsen

Presskontakt Affärsutvecklingschef Affärsutveckling och kundrelationer 0722027553

Sveriges snabbaste tolkförmedling

Sedan 2015 har DigitalTolk banat väg för tolkbranschen. Genom bokningssystemet matchas automatiskt kundernas unika behov med ett omfattande nätverk av professionella tolkar och översättare på över 210 olika språk och dialekter. Oavsett tidpunkt eller tillfälle, kan man alltid lita på DigitalTolk för rätt kompetens efter varje uppdrags unika behov.

Digital Interpretations Scandinavia AB
Pustegränd 1