Fimpa rätt - Håll Sverige Rent

Fimpa rätt med portabla fickaskkoppar

För att hjälpa cigarettkonsumenter att fimpa rätt delas det under perioden 23 juni - 24 juli ut portabla fickaskkoppar i Direktenbutikerna.

Initiativet kommer från JTI (Japan Tobacco International) och Håll Sverige Rent som nu startar ett pilotprojekt i Skärholmen för att få gatorna fria från fimpar.

Som en del av kampanjen kommer de att dela ut 9000 specialdesignade fickaskkoppar i Direktenbutikerna runtom i landet.

Den portabla fickaskkoppen är brandsäker, luktfri, återanvändningsbar och slutbar. I den kan rökare lägga sina fimpar om det inte finns någon fimpstation i närheten när de röker.

Kategorier

Med personlig service och engagemang erbjuder Direkten ett brett utbud av varor och tjänster lokalt anpassat till de som bor och arbetar i kvarteret. Vi är idag 177 Direkten-butiker med ytterligare 132 butiker associerade till kedjan, från Kiruna till Trelleborg.

Svante Törnqvist

Presskontakt VD / CEO 0765-607919

Direkten - din lokala servicebutik

1997 gick ett antal handlare samman och skapade det som skulle komma att bli dagens Direkten. Idén var en organisation för fria handlare som agerar tillsammans i en kedja. Kedjan främsta uppgift är att stärka sina medlemsbutiker och därför äger medlemsbutikerna kedjan.

Våra butikers starka lokalförankring gör att vi erbjuder ett brett utbud av dryck, konfektyr, tobak, spel samt service och tjänster som post och betaltjänster. Varje butik är expert på sitt kvarter och anpassar sitt utbud efter de som arbetar och bor där. Vi är idag 177 Direkten-butiker samt ytterligare 132 butiker associerade till kedjan, från Kiruna till Trelleborg.

Direktbutikerna Scandinavia AB
Sickla industriväg 3 våning 3