Discovery Networks kanaler tillbaka hos Canal Digital och Bredbandsbolaget

Telenor och Discovery Networks har nu kommit överens om ett nytt avtal.
Det innebär att Canal Digitals och Bredbandsbolagets TV-hushåll äntligen får distribution av Kanal 5 och Discoverys övriga 16 kanaler.

Från och med idag är alla Discovery Networks kanaler åter tillgängliga hos de Telenorägda TV-distributörerna Canal Digital och Bredbandsbolaget, efter en beklaglig frånvaro sedan midnatt den 31 januari.
Canal Digitals och Bredbandsbolagets tekniska arbete för att återinsätta kanalerna på sina plattformar startar kl 9 och kommer att vara helt klart inom de närmaste timmarna.

- Vi är väldigt glada att vara tillbaka med alla våra kanaler på Canal Digitals och Bredbandsbolagets plattformar igen. Vi har verkligen delat den besvikelse som våra tittare upplevt under den tid de inte kunnat se sina kanaler och favoritprogram, säger Jonas Sjögren, VD för Discovery Networks Sverige.

- Överenskommelsen med Telenor som nu är på plats, ligger i linje med våra höga ambitioner för våra kanaler. Att stå upp för våra kanaler, vår stora programproduktion och vår innehållsmässiga mångfald är viktigt både för oss, för den svenska innehållsbranschen och för tittarnas valfrihet. Vi är glada att vi lyckats hitta en lösning som är bra såväl för oss som för Telenor, men framförallt för tittarna. Vi fokuserar nu på ett konstruktivt samarbete framåt, säger Jonas Sjögren.

Discovery Networks fortsätter nu sina offensiva satsningar som stärker och utvecklar kanalportföljen – både på kortare och längre sikt.

- Vi kommer fortsätta att utveckla vårt TV-erbjudande och att investera mer i attraktiva rättigheter och program. Nu blickar vi framåt. De närmaste veckorna har tittarna mycket att se fram emot, bland annat premiären för den kritikerhyllade svenska dramaserien Gåsmamman, säsongstarter för populära Grey’s Anatomy, Big Bang Theory, Mom, Criminal Minds, The Walking Dead - och ett Europa League-slutspel som nu går in i slutspelsfasen med storlag som Manchester United, Liverpool och Tottenham i slagläge, säger Jonas Sjögren, VD för Discovery Networks Sverige.

Discovery Networks kanaler i Sverige är: Kanal 5, Kanal 5 HD, Kanal 9, Kanal 9 HD, Kanal 11, Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Animal Planet HD, Investigation Discovery, Discovery Science, Discovery World, Discovery Showcase HD, Eurosport 1, Eurosport 1 HD, Eurosport 2 och Eurosport 2 HD.

Discovery Networks Sweden har en veckoräckvidd på drygt 4 miljoner tittare och omfattar i Sverige bland annat tv-kanalerna Kanal 5, Kanal 9, Kanal 11, Discovery Channel, Eurosport 1, Eurosport 2,TLC, Animal Planet, Discovery Science, Investigation Discovery, Discovery World, Discovery HD Showcase och Animal Planet HD, samt onlineplattformen Dplay.