Musse Pigg tar ton i familjemusikalen Disney Live!

Premiär Annexet, 6 september klockan 18.00, Biljetter ticnet.se

Disney Live! är en ny produktion från Feld Entertainment som också står bakom den årligen återkommande is-showen Disney On Ice. Precis som när Disney On Ice gästar Ericsson Globe så är det Disneys favoritkaraktärer som barnen får se när Disney Live nu återvänder till Stockholm.

- Disney Live är precis som is-showen Disney On Ice en föreställning för hela familjen. Den här gången får vi se Musse och hans vänner utan skridskor. Isen är utbytt mot en scen där hela föreställningen utspelar sig. En stor videoskärm, flera projektorer och finurlig scenografi gör föreställningen fartfylld och spännande. Förutom Musse, Mimmi, Kalle Anka och Långben får vi se Askungen, Tiger och de tre vännerna från Toy Story - Jessie, Woody och Buzz Lightyear live på scenen, säger Bo Wahlfeldt, WOC Marketing och ansvarig för Disney Live i Sverige

Ta en smygtitt på föreställningen här och läs mer om föreställningen.

För mer information och pressbiljetter till premiären för reporter och medföljande barn:  Elisabeth Löfqvist, pressansvarig i Sverige för Disney Live! elisabeth.lofqvist@woc.se, 018-52 58 96.

Disney Live kommer till  Stockholm, Annexet 6-15 september • Göteborg, Scandinavium 20-22 september • Malmö Arena 26-29 september • Linköping, Cloetta Center 4-6 oktober.

• scandinavium
  • malmö arena
  • cloetta center
  • familjeföreställning
  • annexet
  • annexet vid ericsson globe
  • feld entertainment
  • barnteater
  • barnmusikal
  • musse pigg
  • disney live musse & mimmi på turné
  • disney live

The Walt Disney Company Europa

The Walt Disney Company presenterar live-underhållning som ses av mer än 6,5 miljoner européer varje år. Is-showen Disney On Ice och barnmusikalen Disney Live! som baseras på välkända Disney-karaktärer, turnerar i Europa, Afrika och Mellanöstern.

Disney On Ice och Disney Live! produceras av Feld Entertainment Inc.- en av världens största underhållningsarrangör som också står bakom Feld Motor Sports med bland annat Monster Jam.

Feld Entertainments samarbetspartner i Sverige är WOC Marketing.