Bakåtvolter,wheelies och donutsnär monstertruckarna bjuder på ny show i Globen. Bara med freestyle!

Monster Jam Freestyle Mania• Ericsson Globe 13-14 november 2010

I den nya showen från Monster Jam - Monster Jam Freestyle Mania är det freestyle som gäller. Monstertruckarna utmanar varandra i fyra tävlingar. Räkna med djärva wheelies, grus-sprutande donuts, fräck freestyle och full satsning i den avslutande tävlingen Mania Challenge.

Favoriten Grave Digger utmanar sex monstertruckar
I Ericsson Globe den 13-14 november är det sex starka monstertruckar som utmanar varandra och njuter av att fåvisa hur freestyle ska köras. Det är bara att njuta av förarnas förstklassigateknik när de tar sina mer än 4 ton tunga monstertruckar med urstarka motorer på över 2 000 hästkrafter runt banan och över alla hinder.

Publikfavoriten Grave Digger är på plats och körs av ingen mindra än regerande världsmästaren Charlie Pauken. Klara för Monster Jam Freestyle Mania i Globen tillsammans med Grave Digger är också Monster MuttDalmatian, El Toro Loco, Disney XD, Iron Man och svenske Thor.

Fräcka hojar på hög höjd
Monster Jam Freestyle Mania är också laddat med Freestyle Superbikes, Freestyle Motorcross, Freestyle BMX och Freestyle Quads – fyrhjulingar. Du får se dem i fräcka hopp, bakåtvolter och galna luftfärder. Först var för sig och därefter - för första gången någonsin – alla tillsammans samtidigt.

MONSTER JAM FREESTYLE MANI
Motorshow för hela familjen i Ericsson Globe 13-14 november. Biljetter: www.ticnet.se eller telefon 077- 131 00 00 Direktförsäljning: Globearenas biljettkassa.

För mer information:
Elisabeth Löfqvist, Monster Jam/WOCEVENT,e-mail: elisabeth.lofqvist@woc.se

Telefon: 018-52 58 96. www.monsterjam.seBilder: Högupplösta bilder finns att hämta på www.monsterjam.se under knappen PRESS.

• wheelies
  • monster jam
  • monstertruckarna
  • freestyle
  • grave digger
  • motorsportevent
  • ericsson globe
  • motorshow

Monster Jam presenteras av Feld Motor Sport som är en av världens största  producenter av motorsportevent med evenemang som lockar mer än 5 miljoner besökare varje år. Feld Motor Sports ingår i Feld Entertainment Inc. som är en av världens största underhållningsarrangörer och bland annat står bakom  publiksuccén Disney On Ice, barnmusikalen Disney Live! och den storslagna cirkusen Ringling Bros. and Barnum & Bailey.