Disneysuccén FROST och tre Disneyklassiker i Disney On Ice nya isshow. Premiär 2 januari Ericsson Globe

Det är med Disneysuccén FROST och de tre Disneyklassikerna Skönheten & Odjuret, Trassel och den lilla sjöjungfrun som Disney On Ice är tillbaka i Sverige. Intresset för årets isshow är stort och redan har fyra extraföreställningar lagts till i Sverigeturnén som i år går till Stockholm, Göteborg och Malmö.

För många är det en tradition att efter jul- och nyårshelgerna ta med familjen på den populära isshowen. Disney On Ice är Sveriges största återkommande evenemang för barnfamiljer. Att Disneysuccén FROST är en del i den nya is-showen har satt rejäl fart på biljettförsäljningen. Och det är en fantastisk isshow som alla barn och vuxna får se med hopp, piruetter, paråkning, vackra solonummer och så klart de älskade Disneyfavoriterna i fyra olika sagor som kommer till liv på isen.

Det är fullt ös från första stund. Tempot är högt när isen fylls med färgglada åkare som hälsar publiken välkommen. Mitt i myllret på isen är så klart också de mest efterlängtade figurerna på plats och med Musse och Mimmis hjälp kan föreställningen börja.

Först ut på isen av de tre Disneyklassikerna är Ariel och hon är långt ifrån ensam. Alla hennes systrar och vänner är på plats. Som alltid är Blunder och krabban Sebastian aldrig långt borta. Missa inte de fantastiska sjöstjärnorna, maneterna och sjögräset som förvandlar isen till en magisk undervattensvärld. Sjöhäxan Ursula och hennes inte alltid så trevliga elektriska ålar ökar spänningen på isen.

Efter undervattensäventyret är det dags för Trassel och Flynn att visa upp sig och ta oss med in sitt äventyr. Det blir spännande och lite galet med en häst på skridskor men Maximus klarar det galant. Räkna med vacker paråkning och mycket stämning när lyktorna tänds med förhoppningen att prinsessan en dag ska komma tillbaka…

I nästa berättelse, Skönheten och Odjuret förflyttas publiken till det förtrollade slottet. Det är mycket guld och glitter när kandelabrar, bestick, pendylen, tekannor och koppar kommer till liv och bjuder in till fest. Belle är Odjurets fånge men något håller på att ske, frågan är bara om tiden räcker till för att förvandlingen ska hinna brytas…

I sista delen av isshowen bär det iväg till Arendal till de kungliga systrarna Anna och Elsa. Nu är det bara att hänga med i tempot och njuta av Disneysuccén FROST på isen. Koreografi, ljus, ljud, musik och scenografi tar dig rakt in i äventyret. Alla barn och vuxna som sett filmen FROST kommer att känna igen sig. Håll ögon och öron öppna så du inte inte missar snöfall, iskristaller, isens skiftningar och fantastisk åkning av is-artisterna. På isen får du se Anna och Elsa, Hans, Kristoffer, Sven och Olof!

Nyfiken på is-artisterna och föreställningens Performance Director? Läs mer om is-artisterna som du ser på isen och hur de har förberett sig inför sina roller i FROST i Disney On Ice i bifogat dokument. Här kan du också få mer information om Jackie Soames som är isshowens Performance Director. Jackie turnerar med showen och ser precis alla föreställningar under europaturnén. Hennes jobb är att ge åkarna feedback efter föreställningen och säkerställa att isshowen ser ut precis som det är tänkt att den ska se ut.

Disney On Ice är Sveriges största återkommande evenemang för barnfamiljer. I januari turnerar isshowen i Sverige och väntas locka mer än 100 000 barn och vuxna. Biljetter: Stockholm Globen axs.com, Göteborg och Malmö ticnet.se.