Coconut time för Ditt professionella rykte

För några år sedan skrev jag om Coconut time - ett talesätt i Karibien. Först när kokosnötterna är mogna faller de till marken. Det kvittar hur många som står under palmen och försöker få dem att falla, de faller när de är mogna. Idag är det utan tvekan Coconut time för ”Ditt professionella rykte”.

Vad är det då som gör detta? Låt oss titta på tre viktiga faktorer. För det första har insikten gått in hos de flesta hur ovärderligt deras professionella rykte är, tappar man det, då har det inte så stor betydelse vad man gör. Tar man reda på det och utvecklar det, då får man väldigt stora konkurrensfördelar.

De flesta har också insett den avgörande ekonomiska betydelse som detta har, eftersom vem kunden lyssnar på och väljer avgörs inte längre av din expertis eller dina erfarenheter, den kan man hitta överallt idag. Den riktigt sanna och trovärdiga bilden av dig uppstår alltid hos din professionella omgivning. Det som avgör är din upplevda expertis, unika kvaliteter, talanger och faktorer som din passion, ambition och inte minst din trovärdighet.

Det tredje faktorn är att jag aldrig någonsin upplevt något som öppnar upp så oändligt många möjligheter. Alla håller med om hur viktigt deras professionella rykte är, men nästan ingen känner till hur det ser ut. När du känner ditt professionella rykte och utvecklar det vidare, då har du ett mycket kraftfullt verktyg som kommer att ta dig långt.

Du kan läsa mer om detta i artikeln ”7 skäl varför ditt professionella rykte kommer att avgöra din framgång” Maila mig på per@cfpu.se så kommer den.