Sveriges största vegoevent nu på lördag

Snart slås dörrarna upp till Sveriges största vegoevent. Nu på lördag den 9 juni anordnas Vegomässan på NackaStrandsMässan. I år anordnas mässan för tolfte gången och är större än någonsin med 107 utställare. Allt från små startup- företag till giganter som Ica och Ben & Jerry´s är på plats för att presentera sina vegonyheter. På mässan finns allt från matprodukter och sötsaker till skor, kläder och skönhetsprodukter. Den röda tråden är vego och djurvänliga produkter. Även organisationer som arbetar med vegoprodukter och vegofrågor är på plats.

Utöver alla utställare kommer det hållas en massa intressanta föredrag och andra programpunkter. Bland annat kommer den tyska Strongman-atleten och veganen Patrik Baboumian, känd från SVTs Köttets lustar, och den svenska kaptenen Peter Hammarstedt, känd från Whale Wars. Dessutom tjuvstartar Sveriges första helt vegetariska kocktävling Plantable Cooking Contest och den nya dokumentärfilmen The End of Meat har Sverigepremiär.

– När Vegomässan anordnades för första gången 2007 var det inte alls lika lätt att välja vego som det är idag. Utbudet är enormt och växer för varje år och allt fler väljer vego vilket är helt fantastiskt, säger Malin Gustafsson, en av arrangörerna.

Besökare kan räkna med att få smakprov från de flesta bord, rabatterade priser och mässerbjudanden samt en hel del trevliga överraskningar. Flera av produkterna på mässan är nyheter i Sverige, som de unika produkterna Weed burger, Like Meat och Anandas Marshmallows. Vegomat kommer att finnas i mängder, och något för alla smaklökar. Årets mässrestaurang är prisbelönta Taku-Taku och utomhus ställs Sveriges största veganska food-court upp.

– Oavsett om du redan är vegan eller vegetarian eller bara intresserad och nyfiken på vegofrågor och vegoprodukter rymmer mässan något för alla. Vi hoppas på en underbar dag där vego är normen, säger Malin Gustafsson.

Mer information om alla utställare och hela programmet finns på: www.vegomassan.org.

Tidigare pressmeddelande: http://www.mynewsdesk.com/se/djurrattsalliansen/pressreleases/aarets-stoersta-vegoevent-naermar-sig-2502621

Vad: Sveriges största vegoevent

När: Lördagen den 9 juni klockan 10-18

Var: NackaStrandsMässan, Augustendalstorget 6 Nacka Strand i Stockholm