Driftsättning i Södra Sandby och Katrineholm

Vi på dLab jobbar på med att installera vår utrustning hos kunderna (på ett coronasäkert sätt så klart). Denna vecka hade vi inte mindre än två driftsättningar av stationer, hos Skånska Energi och hos Tekniska Verken i Linköping.

Tekniska Verkens station i Katrineholm installerades med analystjänsten dAnalyzer och även dQuality, som kan visa avvikelser i elleveransen och i elkvalitet. Skånska Energis station i Södra Sandby utrustades också med både analystjänst och elkvalitetsmodulen – men dessutom ska man här använda vårt visualiseringsverktyg dInsight. dInsight ger en lättöverskådlig realtidsbild av elnätets hälsostatus genom tydliga grafer och diagram, som kan ställas in efter behov. Skånska Energis installation kommer att kunna ta in digitala signaler för brytarlägen (till/från) samt tripsignaler. Detta gör bland annat att man kan beräkna tillslagstid för brytarna. Med våra tjänster kommer Skånska Energis och Tekniska Verkens kunder få tryggare elleveranser och snabbare felavhjälpning.

Här ser ni en liten film från driftsättningarna med Kewin Erichsen och Jakob Hägg.

• Energi

• #elnät