Här är de nominerade till Årets Foodservicevara 2022!

Branschpriset Årets Foodservicevara, som funnits sedan 2018, tilldelas en produkt som skapar värde för restauranger och storkök samt deras gäster. Priset uppmärksammar framgångsrika lanseringar i syfte att inspirera branschens aktörer till innovation och produktutveckling.

Årets tre nominerade produkter

- Sparkling Rabarber från Färna Odlingar

- Ärtonnaise från SmakaMera

- Krispiga Ärtbites från Atria Sweden

Det prestigefyllda priset delas ut av branschorganisationerna DLF – Dagligvaru­leverantörers Förbund och Livsmedelsgrossisterna för Restaurang och Storkök. Vinnaren koras på DLFs event Foodservice '22 den 10 november.

Läs mer på tävlingens webbsida

• Mat

• foodservice
  • branschorganisation
  • lansering
  • restaurang
  • utmärkelse
  • storkök

DLF, Dagligvaruleverantörers Förbund, är en branschorganisation för företag som säljer dagligvaror till handel, restauranger och storhushåll i Sverige. DLFs uppdrag är att, direkt eller indirekt genom DLF Service AB, erbjuda medlemmarna affärsrelevant kunskap, inspirerande och utvecklande mötesplatser samt företräda dagligvaruindustrin* i branschgemensamma frågor.

* Företag som säljer livsmedel, drycker, kemtek, non-food, egenvård, tidningar, tobak och specialvaror till handel, restauranger och storhushåll i Sverige.