D-Link presenterar prisbelönt 6-portars switch med multi-Gigabit-kapacitet

[Stockholm – 2 mars, 2022] – D-Link, en global ledare inom nätverks- och kommunikationsteknik, lanserade nyligen en ny 6-portars omanagerad switch med multi-Gigabit-kapacitet (DMS-106XT). Switchen lämpar sig för små och medelstora företag samt avancerade användare som söker en högpresterande men ändå kostnadseffektiv lösning för att eliminera flaskhalsar och maximera hastigheten i nätverket.

DMS-106XT har en 10 Gigabit-port vilket ger en anslutning med hög bandbredd till antingen överliggande nätverk eller NAS-enheten (Network-attached Storage), vilket maximerar dataflödet för att tillhandahålla avbrottsfri anslutning. Dessutom har DMS-106XT ytterligare fem 2,5 Gigabit-portar som är idealiska för anslutning till datorn eller Wi-Fi 6-accesspunkter, till exempel för Nuclias Connect och Cloud (DAP-X2850 och DBA-X2830P).

DMS-106XT lämpar sig mycket bra för företag samt mer avancerade nätverksinstallationer i hemmet och erbjuder inbyggt Turbo-läge, vilket omedelbart minskar fördröjningen för tidskänsliga applikationer och gör det möjligt för funktionen ”portbaserade QoS” att prioritera kritiska enheter och leverera felfri 4K / 8K-videostreaming. Dessutom har den ett slitstarkt mattgrått chassi i aluminiumlegering, och dess innovativa fläktlösa design ger ökad tillförlitlighet och tyst drift.

Multi-Gigabit-portarna är byggda för att möjliggöra maximal flexibilitet och är bakåtkompatibla för befintliga kablar och utrustningar. Detta gör att DMS-106XT kan driftsättas på platser där extra bandbredd krävs, utan att dyr och tidskrävande kabeldragning eller kostnader för att byta ut övrig utrustning tillkommer.

DMS-106XT är inte bara en högpresterande switch med hög funktionalitet, utan dess eleganta design har även vunnit Red Dot Award och Good Design Award.

Fler enheter med multi-Gigabit-funktionalitet i D-Links portfölj, som möjliggör en kostnadseffektiv ökning av ett nätverks kapacitet, är USB-C adaptern DUB-E250 som stödjer 2,5G Ethernet och är utformad för att eliminera fördröjningar i nätverket genom att använda 2,5 gånger bandbredden för en Gigabit-anslutning. Dessutom stödjer DGS-1520-seriens switchar – som är en ny generation av stackningsbara och administererbara Layer 3 smartswitchar – 2,5 G Ethernet för att maximera bandbredden i hela nätverket.