D-Link vinner tre Good Design Awards för produkter som ökar livskvaliteten

[STOCKHOLM – 29 oktober 2021]  D-Link Corporation meddelar att deras Wi-Fi-kamera DCS-8635LH för utomhusbruk med 2K QHD-upplösning och Pan & Zoom-funktion, oadministrerade switch DMS-106XT med multigigabit funktionalitet och vattensensorpaket DCH-S1621KT med stöd för Wi-Fi har fått utmärkelsen Good Design Award 2021.

DCS-8635LH är en utomhusövervakningskamera för ökad hemsäkerhet med 2K QHD-upplösning, motoriserad panoreringsfunktion som ger 360 graders täckning och AI-stödda funktioner som person- och fordonsdetektion och automatisk personspårningsfunktion. Kameran har också vunnit Red Dot Award 2021 och 2021 iF Design.

DMS-106XT är D-Link's oadministrerade switch med fem 2,5G Ethernet-portar för avbrottsfri streaming och onlinespel, samt en 10G Ethernet-port för lagring av data till NAS. Multigigabit-tekniken gör det möjligt för 2021 års Red Dot Award-vinnare att öka nätverkseffektiviteten och möjliggöra samtidiga, högbelastande onlineaktiviteter.

DCH-S1621KT är D-Links lättanvända vattensensorpaket som kombinerar sensorer med lång räckvidd och låg effekt med en väggkontaktsensor/hubb för att tillhandahålla tillförlitlig vattenläckagedetektering och en effektiv larmfunktion. Som 2021 CES Innovation Award-vinnare har vattensensorpaketet även en smart hem-lösning för ökad trygghet.

"Vi är tacksamma över att bli uppmärksammade av Good Design, eftersom det betonar D-Links engagemang för att öka livskvaliteten för alla", förklarade D-Links ordförande Victor Kuo. "D-Link kommer att fortsätta att leverera produkter som är mer användarvänliga och funktionsintegrerade för att stödja Good Designs arbete med att främja design som bidrar till samhället."

Om Good Design Award

Good Design Award är ett designutvärderingssystem från Japan som har blivit internationellt erkänt för arbetet med att lyfta fram produkter med god design sedan 1957. Under sponsring av internationella handels- och industriministeriet i Japan fokuserar Good Design Award på fem ideal: mänsklighet, ärlighet, innovation, estetik och etik.

• designpris
  • utmärkelse
  • övervakningskamera
  • vinst
  • smart home
  • good design award
  • oadministrerad switch
  • smart hem
  • vattensensor
  • ai-teknik
  • switch

D-Link designar, utvecklar och tillverkar prisbelönta nätverks och trådlösa produkter, videoövervaknings och automationslösningar för hem och företag. Som ett världsledande företag skapar D-Link förutsättningar för framtidens sätt att kommunicera. D-Link är även en viktig del inom det smarta hemmet, för att göra det enkelt och prisvärt för människor världen runt att kunna övervaka, automatisera och styra sitt hem vart de än är, när som helst genom en smartphone eller surfplatta.

D-Links omfattande utbud av innovativ, högpresterande och intuitiv teknik är tillgängligt både för företag och privatpersoner genom sitt globala nätverk av olika återförsäljare, detaljhandel och tjänsteleverantörer.

För mer information, vänligen besök: http://www.dlink.se

Camilla Herrera

Marketing Coordinator Nordic