D-Link bryter ny mark med extrem prestandarouter

D-Link släpper nu sin snabbaste AC-router någonsin. En idealisk router för gamers som vill skapa ett ultrasnabbt trådlöst hemmanätverk. AC3200 Ultra Wi-Fi Router (DIR-890L) är utvecklad för att ge extra hög hastighet, täckning och processorkraft som krävs för att stödja de mest bandbreddskrävande applikationer och enheter.

Den nya routern levererar trådlösa hastigheter upp till 3,2 Gbps med trippla band (tri-band wifi) samt ger lång räckvidd med sex externa antenner. Routern har nytt användargränssnitt och funktionen SmartConntect som ger användarna bättre kontroll över sitt nätverk än någonsin tidigare.

Den nya DIR-890L har fått en snygg design med en exklusiv röd färg som matchar prestandan på routern. Med sex kraftfulla antenner och AC Smartbeam -teknik erbjuder DIR-890 en extrem prestanda med maximal räckvidd och optimerad täckning. Allt förpackat med en formfaktor som passar dagens moderna hem.

– Med vår nya router har vi satt ribban för hur mycket en modern router ska se ut och prestera. AC3200 Ultra Wi-Fi Router har allting en krävande användare begär: tri-band Wi-Fi, AC Smartbeam och Quality of Service. Allting förpackat i en väldigt utmanande design som sticker ut. Prestandan den levererar gör det sannolikt att bli en populär router av gamers som vill snabba upp sitt hemmanätverk rejält, säger Marco Stenvall, produktchef, D-Link AB.

Routern är utrustad med flera avancerade funktioner inklusive 802.11ac-beamforming för att öka signalstyrkan och hastigheten. SmartConnect tilldelar automatiskt enheter till det trådlösa nätverket och förser användaren med den bästa möjliga bandbredden med hjälp av en avancerad QoS-motor. Motorn gör det enkelt att prioritera den trådlösa trafiken för olika applikationer och apparater.

Vidare har routern gigabit ethernet-portar för att kunna ge hög trådad hastighet. Säkerhetsmässigt så klarar DIR-890L både WPA och WPA2 samt WPS (Wi-Fi Protected Setup). Andra säkerhetsfunktioner är föräldrakontroll, blockering av oönskade enheter, övervakning av internetaktivitet samt möjligheten att skapa gästnätverk enkelt. DIR-890L. Routern stöder också enkel installation med hjälp av en den kostnadsfria mobilappen ”Quick Router Setup (QRS).

Övriga funktioner och egenskaper:

• Trådlösa hastigheter med Tri-band på upp till 3,2 Gbps (1300AC + 1300AC + 600N).
  • AC Smartbeam och sex externa antenner ger hög signalkvalitet att möta behovet på trådlös täckning och räckvidd
  • En 1 GHz Dual Core-processor innebär processorkraft för att hantera fler enheter och appar. Upplev det ultimata inom pålitligt onlinespelande och streaming av 4K-upplöst media.
  • Fjärrhantering av nätverket. Användaren kan administrera sitt nätverk från en smartphone eller surfplatta via appen mydlink Lite.
  • USB 3.0-anslutning som kan strömma video och överför filer snabbt från en ansluten hårddisk. USB 2.0-anslutning för dela ut en skrivare på nätverket
  • Med WPS Setup kan man ansluta andra trådlösa enheter med ett knapptryck
  • Bakåtkompatibel; routern fungerar med gamla wifi-enheter (802.11n/g)

• Produktvideo

Produktsida

AC3200 Ultra Wi-Fi Router (DIR-890L) är tillgänglig i butik omgående och det rekommenderade butikspriset är 2 995 kronor.

För mer information eller produkttest, vänligen kontakta:

D-Link är en världsledande leverantör av nätverksprodukter för det digitala hemmet, företag samt tele- och bredbandsoperatörer. D-Link designar, utvecklar och tillverkar nätverksprodukter som integrerar switching, trådlösa produkter, bredband, lagring, ip-kameror och molnbaserad nätverkshantering. D-Link Norra Europa (Norden och Benelux) etablerades 1995 och har idag drygt 60 medarbetare samt kontor i Bryssel, Helsingfors, Haparanda, Köpenhamn. www.dlink.se

• wifi
    • d-link