D-Link DIR-868L rankas nu som världens snabbaste trådlösa router

D-Links trådlösa router DIR-868L rankas nu som den bästa och snabbaste routern av världens mest respekterade testaktör av routerprodukter - SmallNetBuilder.

D-Link Wireless Dual-Band Gigabit Cloud Router (DIR-868L), som baseras på den nya trådlösa standarden 802.11ac, får den högsta totalpoängen av alla trådlösa routrar inklusive de senaste AC1750-routrarna.

SmallNetBuilder rankar även DIR-868L etta inom trådlös prestanda (wireless throughput) samt kapacitet via nätverkskabel (routing throughput). D-Links toppmodell av 802.11ac-routrar DIR-868L kan hantera ett totalt samtidig dataflöde (throughput) på hela 1005,42 Mbps enligt SmallNetBuilder.

När det gäller trådlös wifi-prestanda så rankas DIR-868L enligt följande:

• Nr 1 för 2.4 GHz Downlink Throughput (117.5 Mbps)
  • Nr 1 för 2.4 GHz Uplink Throughput (121.4 Mbps)
  • Nr 1 för 5 GHz Downlink Throughput (372 Mbps)
  • Nr 2 för 5 GHz Uplink Throughput (308.1 Mbps)
– D-Link har fokuserat på att integrera den absolut senaste tillgängliga trådlösa tekniken och antennteknik i modellen DIR-868L. Vi är stolta över erkännandet att leverera världens snabbaste och bästa trådlösa router från en sådan respekterad aktör som SmallNetBuilder, säger Marco Stenvall, produktchef på D-Link i Sverige.

Länk till SmallNetBuilders testresultat av AC1750-routrar: http://www.smallnetbuilder.com/rankers/router/ranking/AC1750?rank=6

Kort om D-Link DIR-868L
Toppmodellen i D-Links sortiment av 802.11ac-routers heter "Wireless AC1750 Dual-Band Gigabit Cloud Router med AC SmartBeam (DIR-868L)". Routern levererar en hastighet på totalt 1750 Mbit/s (1300 Mbps på 5 GHz-bandet och 450 Mbps på 2,4 GHz-bandet) samt har mobilapp- och molnteknik integrerat. Routern är utvecklad för de som vill vara framtidssäkrade och bygga ett blixtsnabbt trådlös nätverk med många funktioner. Routern har fyra gigabit ethernet-portar och en USB 3.0-anslutning som kan streama video eller överför filer snabbt från en ansluten hårddisk.

Mer information och specifikationer http://bit.ly/dir-868l

Produktvideo

D-Links hela 11ac-utbud

Pressbilder (lågupplösta)