D-Link släpper prisvärd top-of-rack-switch

D-Link börjar nu sälja en 10- Gigabits Ethernet switch med 24 portar, utvecklad för att klara de höga krav som dagens tuffa nätverksmiljö kräver. Nya DXS-3600 har 960Gb/s i switchkapacitet, layer 2+ samt är anpassad för datacenter eller serverhallen hos små eller mellanstora företag.

Den nya switchen DXS-3600 10GbE L2/L3 erbjuder fastnätshastighet med 10-Gigabit Ethernet och hög tillförlitlighet - allt förpackat i en kompakt 1U-modul för att garantera skalbarhet och flexibilitet. Switcharna har 24 fasta 10 GbE SFP+ portar, samt ytterligare expansionsmodul för möjligheten att lägga till extra portar eller anslutningsmöjligheter.

För att garantera hög tillgänglighet kan nätaggregat och fläktbrickor bytas under drift. Det finns flera energieffektiva funktioner som till exempel smarta fläktkontroller, valbart luftflöde och portavkänning.
En konkurrenskraftig prissättning i kombination med en skalbar design hjälper till att säkra kunders nätverk även för uppdateringar i framtiden. Det ger en låg kostnadströskel med möjlighet att uppgradera egenskaper och funktioner genom expansionsmoduler och hårdvaruuppdateringar i framtiden.

– Denna serie av Layer 3 Gigabit switchar är den sista pusselbiten som gör att D-Link kan leverera prestanda, flexibilitet, säkerhet och kvalitet på samma gång, till hela nätverket. DXS-3600-serien är utvecklad för olika scenarion och innehåller alla de viktiga funktioner en kund kan förvänta sig. Vi kommer dessutom lansera en rad nya mjuk- och hårdvarubaserade egenskaper under de kommande månaderna, säger Kevin Wen, VD för D-Link Europa.

Rekommenderat pris för DXS-3600-32S är 79 000 kronor och produkten är tillgänglig omgående.

Viktiga egenskaper och funktioner:
• Upp till 960Gb/s i switchkapacitet
• 24 fasta SFP + 10G-portar med en expansionsmodul
• Upp till fyra enheter kan staplas för att fungera som en switch
• Modulär design
• Två nätaggregat
• Tre fläktbrickor med Hotswap
• Valbart luftflöde

För komplett produktspecifikation, se relaterat produktblad.

Lågupplöst bild:

Högupplöst bild:

För mer information eller produkttest, vänligen kontakta:
Magnus Cederäng
Produktchef Business Solutions D-Link Nordic
E-post: magnus.cederang@dlink.com

D-Link är en världsledande leverantör av nätverksprodukter för det digitala hemmet, företag samt tele- och bredbandsoperatörer. D-Link designar, utvecklar och tillverkar nätverksprodukter som integrerar switching, trådlösa produkter, bredband, lagring, ip-kameror och molnbaserad nätverkshantering. D-Link Norra Europa (Norden och Benelux) etablerades 1995 och har idag drygt 60 medarbetare samt kontor i Bryssel, Helsingfors, Haparanda, Köpenhamn, Oslo och Stockholm. www.dlink.se

• Nätverksprodukter

• top of the rack