D-Link utökar säkerheten i Smarta Hemmet - smyglanserar uppdaterad produktlinje på IFA 2016

D-Link presenterar sina nya produkter för Smarta Hemmet under IFA 2016 i Berlin. Den globala producenten av nätverksprodukter kommer att dela med sig av en helt ny linje av övervakningskameror, Wi-Fi-routrar och digital teknik för hemmet.

D-Link presenterar nästa generations produkter i företagets Smarta Hemmet-satsning under IFA 2016 i Berlin. De senaste tillskotten till D-Links Smarta Hemmet-portfölj visar på företagets engagemang att designa, utveckla och tillverka användarvänliga och smarta produkter.

På D-Link arbetar vi hårt för att utveckla Smarta Hemmet-tekniken med kundupplevelsen i centrum. Vi vill utmana det utbud som finns idag och tillgodose den växande efterfrågan på Smarta Hemmet-produkter. D-Link har 30 års erfarenhet inom nätverksprodukter och digital teknik för hemmet, vilket gör att vi kan producera lösningar som ger konsumenterna mer kontroll över sina hem eller kontor- oavsett vart de befinner sig, säger Marco Stenvall, nordisk produktchef för D-Link.

Under IFA 2016 presenterar D-Link även de senaste tillskotten till företagets omfattande sortiment av video-övervakningskameror. Dessa inkluderar avancerad 180° Wide-Eye-teknik och är, som samtliga av D-Links kameror, utvecklade med fokus på användarvänlighet och funktionalitet. Den bredare kameravinkeln gör det enklare för användaren att se över ett större område.

- Efterfrågan på smart videoövervakningsteknik i hemmet ökar allt mer. I en ny undersökning, som vi gjort i hela Europa, har vi tittat på konsumenternas behov av smartare och bättre uppkopplade hem. Resultatet visar att övervakningskameror är en av de två mest efterfrågade Smarta Hemmet-produkterna just nu. Därför har vi fokuserat på att ta fram en produkt som tillåter konsumenterna att känna sig tryggare oavsett om de befinner sig hemma eller någon annanstans, säger Marco Stenvall, nordisk produktchef för D-Link.

Se mer information om produkter i bifogat faktablad.

• ifa
  • smarta hemmet

D-Link är en världsledande leverantör av nätverksprodukter för hem, företag samt tele- och bredbandsoperatörer. D-Link designar, utvecklar och tillverkar nätverksprodukter som switchar, trådlösa produkter, lagring, IP-kameror och molnbaserad nätverkshantering. D-Link är också en nyckelaktör för Smarta Hemmet, och gör det enkelt och tillgängligt för människor runtom i världen att bevaka, automatisera och kontrollera sina hem oavsett tid och rum genom att använda sig av sina smartphones eller surfplattor.

För mer information vänligen besök: www.dlink.se
Följ oss på sociala medier: Facebook, Twitter och LinkedIn