D-Link utsedd till vinnare i prestigefulla Red Dot Awards för enastående produktdesign

[STOCKHOLM – 23 april, 2021] – D-Link, en global ledare inom smart övervaknings- och nätverkkommunikation, har tilldelats 2021 års Red Dot Award för två av sina smarta övervakningskameror – mydlink Wi-Fi-kamera med full HD och tilt- och panoreringsfunktion (DCS-8526LH) samt Wi-Fi-kamera med 2K QHD-upplösning och panorerings- och zoomfunktion för utomhusbruk (DCS-8635LH).

Båda kamerorna fick utmärkelser i årets produktdesignkategori och blev särskilt lovordade för deras innovativa teknik, funktionalitet och höga prestanda. Red Dot Award är en internationellt erkänd utmärkelse som hyllar de bästa produkt-, kommunikations- och designkoncepten i världen.

Kevin Wen, President, D-Link Europe, kommenterade: ”Det här priset är ett bevis på vårt engagemang för att skapa teknik som inte bara är högpresterande utan också förbättrar produktområdet. I allt vi skapar är design lika viktigt för oss som tillförlitlighet och prestanda - och vi är stolta över att ha blivit uppmärksammade på detta sätt.”

DCS-8526LH, som lanserades tidigare i år använder 1080p-teknologi med full HD och motoriserad panorerings- och tiltfunktion för att ge en tydlig bild av ett helt rum med en enda kamera. Funktionen Panorama View Angle Selection gör det möjligt för användare att snabbt flytta kameravyn till ett visst område.

Dessutom gör Auto Motion Tracking att kameran automatiskt följer ett objekt som rör sig i rummet. För installationer som kräver en trådbunden anslutning är kameran även utrustad med en inbyggd ethernetport.

Utomhuskameran DCS-8635LH, som kommer att finnas tillgänglig senare under året ger en exakt och detaljerad bild vid övervakning av hemmet eller kontoret. Tack vare den motoriserade panoreringsfunktionen ger den väderbeständiga IP65-klassade kameran en utmärkt 2K QHD bild och en 360-graders täckning.

Med avancerade funktioner som persondetektering, automatisk tracking, glaskrossdetektering och högtalarsiren kan användaren upptäcka och avskräcka inkräktare för att skydda sitt hem.

• kameraövervakning
  • full hd
  • övervakningskamera
  • smarta hem
  • utomhuskamera
  • mydlink
  • red dot awards
  • wifi-kamera
  • smarta hemmet
  • 2k qhd
  • auto motion tracking

D-Link designar, utvecklar och tillverkar prisbelönta nätverks och trådlösa produkter, videoövervaknings och automationslösningar för hem och företag. Som ett världsledande företag skapar D-Link förutsättningar för framtidens sätt att kommunicera. D-Link är även en viktig del inom det smarta hemmet, för att göra det enkelt och prisvärt för människor världen runt att kunna övervaka, automatisera och styra sitt hem vart de än är, när som helst genom en smartphone eller surfplatta.

D-Links omfattande utbud av innovativ, högpresterande och intuitiv teknik är tillgängligt både för företag och privatpersoner genom sitt globala nätverk av olika återförsäljare, detaljhandel och tjänsteleverantörer.

För mer information, vänligen besök: http://www.dlink.se

Camilla Herrera

Marketing Coordinator Nordic