Uppdaterad mydlink-app från D-Link är kompatibel med Google Home och Amazon Alexa

D-Link premiärvisar en uppdaterad mydlink–app på CES 2018 i Las Vegas som är kompatibel med Google Home och Amazon Alexa. Man passar även på att lansera två nya medlemmar i COVR familjen för heltäckande Wi-Fi hemma - ett AC2200 Tri-Band Wi-Fi System (COVR-2202) och ett AC1200 Dual-Band system som säljs i ett paket om två enheter (COVR-C1202) och tre enheter (COVR-C1203). Även två produkter för det smarta hemmet ser dagens ljus på CES 2018 - en smart kontakt (DSP-W115) och ett smart grenuttag (DSP-W245).

Den nya mydlink–appen finns för både Android och iOS och ökar funktionaliteten i D-Links Smarta Hem –produkter med tex röststyrning och inspelning i molnet för de senaste kamerorna. En användare kan exempelvis be Google Assistent visa en kamerabild live på en TV med hjälp av en Chromecast.

”Konsumenter har blivit mer och mer bekanta med att använda det smarta hemmet via Amazons Alexa och Google Home”. säger Kevin Wen, VD för D-Link Europe. Wen och D-Link förväntar sig att den utvecklingen kommer fortsätta. ”Den nya mydlink-appen ger våra kunder tillgång till dessa tjänster och ges samtidigt möjlighet att utnyttja alla funktioner till sin fulla potential genom samma gränssnitt."

AC2200 Tri-Band Wi-Fi System (COVR-2202) -paketet är utformat med större bostäder i åtanke, medan AC1200 Dual-Band (COVR-1202 och COVR-1203) erbjuder flexibilitet baserat på storleken på huset och andra specifika konfigurationsbehov. För mer information se det engelska pressmeddelandet.

D-Links nya smarta kontakter, DSP-W115 och DSP-W245, låter dig bygga upp ett anslutet hem på ett diskret sätt. De nya produkterna möjliggör enkel övervakning och kontroll av elektriska apparater var du än är via den nya mydlink-appen på din Android- eller iOS-mobil. För mer information se det engelska pressmeddelandet.

Tillgänglighet och prissättning

Mydlink-appen lanseras till CES 2018. Produkterna som nämns i pressmeddelandet kommer vara tillgängliga i handeln under Q1 2018.

• mesh
  • smarta hemmet

D-Link har designat, utvecklat och tillverkat prisbelönta nätverks-, trådlösa, videoövervaknings, lagrings och automationslösningar för hemmet i över 30 år. Som världsledande företag har D-Link omvandlat företagsnärverk och utrustat företag för att arbeta mer effektivt. D-Link är även en viktig faktor för det smarta hemmet, för att göra det enkelt och prisvärt för människor världen runt till att övervaka, automatisera och styra sitt hem vart de än är, när som helst genom en smartphone eller surfplatta.

D-Links omfattande utbud av innovativ, högpresterande och intuitiv teknik är tillgängligt både för företag och privatpersoner genom sitt globala nätverk av olika kanaler, detaljhandel och tjänsteleverantörer.

För mer information, vänligen besök: http://www.dlink.se