Ed-techbolaget DMP lanserar Microlearning inom digital marknadsföring

Den digitala mediekonsumtionen har ökat dramatiskt de senaste åren. En konsekvens av detta är att företag och individer som vill nå framgång måste säkerställa sin kompetens inom digital marknadsföring. Därför lanserar DMP AB i ett unikt samarbete med världens största annonsörsorganisation ett helt unikt sätt att lära sig det viktigaste för att nå framgång.

Digital marknadsföring - utmaningen för att nå framgång
Den digitala mediekonsumtionen har fullkomligt exploderat och investeringarna i digital marknadsföring har ökat från 4 till 40 procent på tio år. Behovet av kunskap om digital marknadsföring har därför vuxit enormt.

– Vårt estimat är att det finns nära 100 miljoner människor i världen som behöver kunna digital marknadsföring. Antingen för att säkra sitt företags eller sin personliga framgång, säger Malin Johansson, Vice VD på DMP AB.

Däremot är utbudet på kunskap inom digital marknadsföring uselt. Högskolor hänger inte med i utvecklingen, böcker blir snabbt gamla och kurser kräver pengar, tid och transport. Just därför utvecklade DMP AB det helt unika sättet att lära sig via Microlearning.

Microlearning – lösningen för att nå framgång
DMP AB lanserar Microlearning i ett unikt samarbete med världens största annonsörsorganisation. Lansering av betaversionen sker 9 september, denna gång med tillämplig på digital marknadsföring.

Det unika sättet fokuserar inte bara på att lära sig genom bakåtlutad inlärning genom att läsa eller se en video, utan ännu mer på framåtlutad inlärning genom att använda funktionella test och praktiska verktyg.

Microlearning har visat sig öka både kompetensnivån och inlärningshastigheten dramatiskt. Dessutom kan man lära sig det när och var man vill, samt till en lägre kostnad.

– Visionen är att världens företag genom microlearning ska lyckas nå maximal digital framgång, samt att individer säkerställer sin attraktion på arbetsmarknaden. Målet är att 40 procent av alla 100 miljoner människor som behöver kunna digital marknadsföring ska använda DMP Microlearning inom tre år. Att DMP AB blir ett miljardbolag och Sveriges nästa Unicorn är en glädjande bonus vi får på köpet, säger Rufus Lidman, VD på DMP AB.

För frågor och mer information, vänligen kontakta:
Rufus Lidman, VD på DMP AB
rufus.lidman@digitalmarketingprofessional.com

• Nya produkter, tjänster

• unicorn
  • digital strategi
  • mediekonsumtion
  • digital marknadsföring
  • microlearning
  • dmp
  • rufus lidman

Om DMP Microlearning
Finns som både en kostnadsfri freemium-version och som en fullskalig premium-version. Lanseras 9 september 2016 på svenska marknaden som webbapp (www.digitalmarketingprofessional.com) och under hösten som fyra stycken globala appar i Appstore och Google Play. Första lanseringen av DMP Microlearning är en betaversion, som kommer att uppdateras med ett videoprogram i tutorial, fler tester och verktyg.

Om DMP AB
DMP:s mission är att säkerställa ROI i alla områden för Digital Marketing & Sales (DMS) för företag och individer. Oavsett om det rör sig om köpt, ägd eller förtjänad media levererar DMP strategier, datadrivna insikter och rådgivning som behövs för att företag själva ska lyckas inom DMS.

DMP:s unika erbjudande konkretiseras i tre USP:ar: 1) Som grund har bolaget sin ledande kunskap inom DMS; 2) För att säkerställa fullständig objektivitet i sina rekommendationer är DMP helt unika i sitt 100% oberoende av byråer, systemleverantörer och andra partners med egenintresse i genererade rekommendationer; 3) Det finns ett starkt fokus på digital egenmakt, där DMP inte levererar de faktiska resultaten utan den kunskap som krävs för att klienter ska bli professionella i verkställande av DMS med maximal digital effekt.

DMP har sedan sin start 2015 redan arbetat med flera av världens mest etablerade varumärken, bl.a. Mercedes, IKEA, Samsung, Electrolux, Eon, Cap Gemini, Schenker, SEB, Telia, Stadium, etc. Allt arbete har använts som en verifiering - inte bara på den ledande kunskapen, utan även på den praktiska och resultatorienterade kunskapen. Den samlade kunskapen har nu paketerats för att nå ut till ett bredare och globalt plan via den stora satsningen DMP Microlearning.