Källa: Doggy ab

Bozita söker Sveriges mest kräsna katt

Kattmatskritiker sökes! Den svenska kattmatsproducenten Bozita relanserar sina foder, och vill säkerställa att kattmaten går hem hos landets alla finsmakare. Därför utlyses tävlingen ”Matkritiker sökes”. Den som har Sveriges mest kräsna katt kan anmäla sin fyrfotade vän, och i potten finns en årsförbrukning av Bozitas svenskproducerade våtfoder. Men frågan är, gillar katten den nya maten lika mycket som de hemlösa katterna på katthemmet Tassalyckan gör?

Att tillaga kattmat är en konst, det vet både kattmatstillverkaren Bozita och katter runt om i landet. När Bozita nu introducerar en helt ny tillagningsprocess som ger finare och smakligare bitar, är frågan om nyheten gillas av landets katter. Det vill Bozita ta reda på.

Produkterna som ska provsmakas är tillagade på svenska råvaror, helt utan socker, onödiga tillsatser och spannmål – i Bozitas kök i svenska Vårgårda. Råvarorna kommer från den nordiska vildmarken, landsbygden eller vilda vatten. Vad sägs om välsmakande ren, eller varför inte makrill?

– Att säkerställa kvalitén på våra produkter är A och O. Våra fyrbenta kollegor, de hemlösa katterna som bor på katthemmet Tassalyckan är våra främsta provsmakare. De arbetar tätt tillsammans med våra produktutvecklare, och deras omdöme är avgörande för oss när vi tar fram vår välsmakande kattmat. När provsmakarna på Tassalyckan godkänt vår mat vet vi att vi har lyckats. Nu lanserar vi tävlingen ”Matkritiker sökes”, därför att vi vill hitta Sveriges mest kräsna katt! Vi är nämligen övertygade om att vi kan få den mest kräsna kissen att njuta av maten, säger Camilla Tjellström, Senior Brand Manager på Bozita.

Den nya tillagningsprocessen lanseras tillsammans med uppdaterade förpackningar. Som vanligt så har Bozita tagit hjälp av katterna på det egna katthemmet Tassalyckan i framtagandet av produkterna. Här bor ett trettiotal omhändertagna katter. Förutom att de får mat och husrum, så arbetar de också som produktutvecklare. Vad katterna väljer att hugga i, hur mycket de äter och vilka smaker de gillar studeras och dokumenteras noga.

Nu är alltså Bozita nyfikna på vad Sveriges mest kräsna katt har att säga om produkterna. Tävlingen ”Matkritiker sökes” äger rum på bozita.se, där kattägarna kan anmäla sina kräsna husdjur. Tävlingsperioden är mellan 30:e augusti och 26:e september. Vinsten innehåller en årsförbrukning av uppdaterade produkter ur våtfodersortimentet. De smaker som erbjuds är kyckling, lax, räkor, nötkött, kyckling & kalkon, ren, kanin, nötfärs, älg, havskräfta, makrill, kolja, anka, lamm, kycklinglever, kalkon och extra kyckling.