Dohi Sweden lanserar världsomspännande musiktävling via sociala medier

Dohi Sweden vill med lanseringen av Tabledrum.com lyfta fram den kanske mest utövade musikstilen i världen, nämligen fenomenet "Tabledrumming”. Detta genom lanseringen av en plats på internet där entusiaster kan samlas, visa upp sina talanger och hitta inspiration. Startskottet för Tabledrum.com är en världsomspännande tävling där vem som helst kan spela in sin egen Tabledrummingvideo.

Utövandet är väldigt enkelt, du trummar på ett bord eller någon annan yta för att skapa en rytm,  likt den basala formen av musik som uppkom för 400 000 år sedan, när människan trummade på stubbar och stenar. Det behövs ingen otymplig utrustning, utan man kan använda vad som helst, t.ex. fingrar, pennor eller varför inte kastrullerna i köket.

”Att tabledrumma är otroligt roligt och dessutom något som gemene man kan utöva”, säger Lars Lundberg, designer och amatörtabledrummer på Dohi Sweden och fortsätter. "Vi hoppas att tävlingen ska kunna frambringa frontfigurer som ska inspirera den yngre generationen Tabledrummers, likt det som hände vid skateboardkulturens uppswing i mitten på 70-talet".

Tävlingen går ut på att deltagarna spelar in en video, där de med fri kreativitet ska “tabledrumma” efter bästa förmåga. De videos som blir mest omtyckta kommer att vinna fina priser samt gå vidare till nästa omgång.

Hemsidan Tabledrum.com kommer att vara knytpunkten och innehåller förutom alla tävlingsbidrag också inspirationsvideor från mer erfarna tabledrummers samt en kort dokumentärfilm i ämnet.

Läs och se mer på www.tabledrum.com

• Musik

• bord
  • dohi sweden
  • tabledrum
  • tabledrumming
  • beats
  • tapping
  • percussion
  • trummor
  • livstil
  • tävling
  • sociala medier
  • inspiration
  • web
  • community
  • musik

Dohi Sweden AB är en digital agentur som verkar inom den audiovisuella sektorn som producenter av avancerad mjukvara och innehåll. Utvecklingen görs från idé till lansering och eftermarknad, på plattformar som PC, Mac, iOS, Android samt andra mobila enheter. Företaget grundades 2009 och har snabbt vuxit till 15 anställda. Studion är placerad i Umeå, norra Sveriges största stad. Här varierar temperaturen mellan -30°C och +30°C medan kreativiteten flödar.

Web: http://www.tabledrum.com
Dohi Sweden: http://www.dohi.se