Spännande utveckling av Dohi Sweden

Dohi Sweden har i dagarna stärkts med tre personer att arbeta inom avancerad grafik och design. Med sitt unika perspektiv som formgivare, kommer Joakim Burvall, Agneta Åkerlund och Lars Lundberg att guida företaget och dess klienter genom den digitala produktionens olika grafiska dimensioner.

”Vi har tidigare tagit extra hjälp utav duktiga konsulter genom de nätverk som finns inom sfären av Umeå Creative Industry Association för att utveckla varumärken och mer avancerat grafiskt material. Då vi har en tydlig expansionsstrategi inom området avancerad digital produktion och då vi vill kunna ta på oss större projekt genom helhetsåtagande så har vi valt att skapa en profil som fungerar rätt över linjen. Vi är idag mycket stolta över att kunna erbjuda högkvalitativt material med dessa tjänster tillgängliga in-house.”, förklarar Emanuel Dohi, VD vid Dohi Sweden.

Lars Lundberg, Designer
Utvecklare med ett överlägset öga för typsnitt, layout, och användargränssnitt; Lars anländer med förmågan att skapa kreativt djup och identitet till varumärken och har som mångfacetterad interaktions designer och animatör dessutom fullständig kontroll över verktyg såsom Adobe Flash och Illustrator.

Joakim Burvall, 2D/3D Grafiker
Med flera års arbetslivserfarenhet som 3D Artist vid Resolution Interactive, bidrar Joakim med avancerad modellering och texturering. Han kommer att fortsätta hålla Moto Racing världen vid liv genom tillskott av nytt spännande material. Håll ögonen öppna!

Agneta Åkerlund, 2D/3D Grafiker, VFX
Som en konstnär med bred grafisk profil kommer Agneta att förutom att föra den mer realistiska 3D grafiken till ett sammanhang genom rendering, compositing och VFX, även bidra med traditionella uttryck genom illustration, måleri och skulptur.

• spel
  • digital distribution
  • creativity
  • racing
  • apple
  • vfx
  • sfx
  • 3d
  • 2d
  • modellering
  • animation
  • visualisering
  • grafik
  • layout
  • varumärke
  • grafisk design
  • grafisk produktion
  • iphone

Dohi Sweden AB är en digital kreativ agentur som verkar inom den audiovisuella sektorn som producenter av avancerad mjukvara och innehåll. Utvecklingen görs från idé till lansering och eftermarknad, på plattformar som PC, Mac, iOS, Android samt andra mobila enheter. Företaget grundades 2009 och har snabbt vuxit till 12 anställda. Studion är placerad i Umeå, norra Sveriges största stad. Här varierar temperaturen mellan -30°C och +30°C medan kreativiteten flödar.

Web: http://www.dohi.se
Facebook: http://www.facebook.com/dohisweden