Dollarstore, som varit en del av Tokmanni Group sedan augusti 2023, har idag 131 Dollarstore-butiker i Sverige och fyra Big Dollar-butiker i Danmark. Den senaste butiken öppnades i Uddevalla den 22 mars 2024.

Pressmeddelande -

Dollarstore fortsätter att expandera i Sverige med ytterligare en butiksöppning.

Den svenska lågpriskedjan Dollarstore, som den finska lågpriskoncernen Tokmanni Group förvärvade i augusti 2023, öppnar en ny butik i Linköping den 25 april 2024.

Detta är Dollarstores andra butiksöppning i Linköping. Den nya butiken kommer att ligga i handelsområdet Tornby, med en butiksyta på över 3 700 kvadratmeter.

Dollarstore strävar alltid efter att erbjuda sina kunder någonting utöver det vanliga och en glädjefylld shoppingupplevelse där du aldrig vet vad du kan förvänta dig. Att handla på Dollarstore ska vara en som spännande skattjakt, med riktigt bra produkter till riktigt bra priser. Med ett brett produktutbud inom skönhet, hygien, rengöringsmedel, snacks, heminredning, säsongsvaror och mycket mer finns det något för alla – oavsett vem du är.

“Vi är så glada över att öppna vår andra butik i Linköping och därigenom bli ännu mer tillgängliga för våra kunder i området. Den attraktiva handelsplatsen Tornby känns som det perfekta valet för oss. Det här blir vår 132:a Dollarstore-butik i Sverige och det kommer garanterat bli fler under året,” säger Fredrik Holmström, Head of Expansion på Dollarstore.

Massor av öppningserbjudanden
Dollarstore i Linköping kommer att anställa en butikschef och cirka 10 andra yrkesverksamma inom detaljhandeln. Butiken kommer att vara öppen på vardagar mellan kl. 10.00 – 20.00 och mellan kl. 10.00 – 18.00 på helgerna.

Öppningen av den nya butiken kommer att firas ordentligt. Med start kl. 10.00 den 25 april kommer det finnas massor av öppningserbjudanden, såväl som kaffe, fika, en DJ, tävlingar och en särskild överraskningshink fylld med oväntade presenter för de 200 första kunderna.

För mer information om öppningen, vänligen besök det officiella Facebook-eventet här.

Tokmanni Group fortsätter att växa och förnya sitt butiksnätverk
Tokmanni Groups nätverk av butiker fortsätter att växa, där den senaste Dollarstore öppnade sin första butik i Uddevalla i slutet av mars. Även Big Dollar, som drivs av Dollarstore, kommer till exempel att öppna en ny butik i Frederikshavn i Danmark i maj i år.

I Finland kommer Tokmanni att renovera flera av sina butiker under året. Dessutom har den finska lågpriskoncernen ingått avtal om att öppna nya Tokmanni-butiker i Euraåminne och Nikkilä i Sibbo. Tokmanni har även förvärvat en bit mark av Sodankylä kommun för att öppna en ny butik i området.

I Euraåminne har bygget av Tokmannis nya butik påbörjats och öppningen är planerad till hösten 2024. I Nikkilä i Sippo är bygget av Tokmanni-butiken snart igång och öppningen väntas hållas i slutet av året. I Sodankylä beräknas byggarbetet påbörjas under april och butiksöppningen är planerad till antingen november i år eller mars nästa år. Öppningen av de senaste Tokmanni-butikerna firades i Pälkäne och i Söderkulla i Sippo i början av april 2024. Tokmanni stängde sin butik i köpcentret Columbus i Nordsjö, Helsingfors i mitten av april 2024 då hyreskontraktet löpt ut.

Antalet butiker för kedjan Click Shoes kommer också att öka under året. Nya butiksöppningar kommer att firas i köpcentret Koskikeskus i hjärtat av Tammerfors, köpcentret Veturi i Kouvola och köpcentret Karisma i Lahtis. I Tammerfors och Lahtis kommer öppningarna att äga rum den 24 april 2024. I Kouvola öppnar den nya Click Shoes-butiken dörrarna för första gången den 19 april 2024.

Idag är Tokmanni Group Corporation en av de ledande lågpriskoncernerna i Norden. Koncernen har för närvarande 202 Tokmanni-butiker, 131 Dollarstore-butiker, 28 Click Shoes-butiker, sex Miny-butiker, fyra Bigdollar-butiker och två Shoe House-butiker. I Finland betjänar Tokmanni Group även sina kunder genom onlinebutikerna Tokmanni och Click Shoes.

TOKMANNI GROUP CORPORATION

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Head of Communications Dollarstore
josefin.augustsson(at)dollarstore.se

Maarit Mikkonen
Head of IR and Communications Tokmanni
maarit.mikkonen(at)tokmanni.fi

Dollarstore
Dollarstore, grundat 1994, är en av de största lågprisaktörerna i Sverige med ett brett sortiment inom mode & skönhet, snacks & dryck, heminredning, städning, säsong & fest, fritid & leksaker, djur med mera. Idag har Dollarstore 131 butiker över hela Sverige och fyra butiker i Danmark under namnet Bigdollar. Totalt sysselsätter de cirka 2 300 anställda i Sverige och Danmark.

Tokmanni Group
Tokmanni Group Corporation är en av Nordens ledande lågpriskoncerner. Cirka 6 600 anställda i Finland, Sverige och Danmark underlättar kundernas vardag och speciella tillfällen genom att erbjuda ett mångsidigt och aktuellt sortiment av nordiska och internationella varumärkesprodukter och andra högklassiga produkter till priser som alltid är överkomliga. Med mer än 370 butiker såsom Tokmanni, Dollarstore, Bigdollar, Miny, Click Shoes och Shoe House samt onlinebutiker är koncernen alltid nära sina kunder. År 2023 var koncernens intäkter 1 393 miljoner euro och jämförbar EBIT uppgick till 99 miljoner euro. Tokmanni Group Corporations aktier är noterade på Nasdaq Helsingfors.