Nyhet -

Done & Picky Living i nytt samarbete - fokus på kvalitet i både service och produkt

Många duktiga hantverkare tackar direkt nej till mindre projekt. Det på grund av att den administrationstid som krävs för offertskrivning, rut- och rothantering samt projektkoordinering sällan känns värt mödan vid mindre jobb. Att som kund hitta duktiga hantverkare som har tid till mindre projekt som att montera köksluckor, fästa ny bänkskiva eller installera en ny vitvara är därför ofta en stor utmaning.

Done gör det möjligt för hantverksproffs att ta sig an fler mindre projekt

Med sin app effektiviserar Done hantverkarens vardag. Genom att ersätta tidskrävande hembesök med videosamtal och ta över delar av det administrativa arbetet, frigör Done tid för duktiga hantverkare att ta sig an fler projekt. Däribland även mindre sådana. Genom Done kan kunder därmed ta hjälp av kvalitetssäkrade hantverkare för större projekt som köks- eller badrumsrenovering, men även för enklare installationer som byte av tvättmaskin eller montering av köksluckor.

Done i samarbete med Picky Living

Picky Living har sedan starten 2009 hjälpt svenskarna förverkliga sina renoveringsdrömmar. Ur den enkla men smarta idéen, att skapa skräddarsydda luckor till IKEA-kök, har Picky Living skapat sig ett starkt namn på marknaden. Idag erbjuder Picky Living skräddarsydda lösningar vid såväl större köksrenoveringar som vid mindre projekt som att byta luckor på Bestå-byrån i vardagsrummet.

Done och Picky Living strävar båda mot att göra det enkelt och tryggt att skapa sitt drömhem. Med sitt nya samarbete vill de tillsammans kunna erbjuda just detta vid montering av Picky Living produkter. Idén till samarbetet väcktes när kunder från Picky Living vände sig till Done för monteringshjälp.

“Vi har sett att kunder till Picky Living vänt sig till Done för att monteringen ska ske lika smidigt som framtagningen av deras skräddarsydda produkter. Det är där vi på Done kommer in. Med stort fokus på tydlig kommunikation och effektiv planering, skapar vi en krångelfri installation. Tillsammans med Picky Living täcker vi på så sätt hela kedjan, från idé till färdigt resultat.” Säger Malin Granlund, medgrundare och VD på Done.

Läs mer här: https://www.doneservices.se/pi...