Ovan ser man exempel på en modell av skåp för laddning och säker förvaring av batterier till El-cyklar

Lagercrantz bolag utökar produktportföljen med smarta säkerhetsprodukter.

Som en naturlig följd av vårt arbete med smarta förvaringslösningar i kombination det alltjämt växande behovet av säker och tilllgänglig cykelförvaring, kommer Dooman att under hösten presentera och erbjuda en helt ny produktserie. Det handlar om smarta säkerhetsprodukter och vänder sig i första hand till alla som på något sätt har eller ansvarar för cyklar och dess säkerhet.

Dooman Teknik är idag mer än bara leverantör av smarta förvaringslösningar, företaget är också högst delaktiga i samhällsdebatten kring behovet av att kunna skydda sina cyklar från stölder och skadegörelse.

- Ja vi är övertygade om att denna satsning på smarta säkerhetsprodukter ska leda till stor nytta för våra kunder, säger Robert Kjellman verksamhetsansvarig på Dooman Teknik. Vi ser fram emot reaktioner och åsikter på vad vi bedömer vara en produktserie som ligger helt rätt i tiden och som kommer att lösa många olika problem, avslutar Robert.

Först ut i denna nya produktserie är UB pro, en modell av skåp framtagna för laddning och förvaring av batterier till t.ex. El-cyklar.

- Vi har med stort fokus på kvalitet, funktion och enkelhet testat och sökt efter produkter som matchar våra övriga förvaringslösningar, säger Lennart Ellerot tekniskt ansvarig på Dooman Teknik.

Efter ett par års hårt arbete med detta "sökande" känner vi oss väldigt tillfreds med den här modellserien av säkerhetsprodukter som vi successivt lanserar under hösten, nu väntar vi med spänning på reaktioner från våra kunder och ser stor potential i nya målgrupper som har behov av dessa produkter, fortsätter Lennart.

Ovan ser man exempel på Doomans förvarings- och laddningsskåp för cykelbatterier, skåp som levereras i olika storlekar, anpassat efter antal batterier. UB Laddskåp Pro är utrustade med en sockel som har en låsbar lucka bakom vilken det finns plats för elanslutningar och fläkt.

Varje hyllplan är ventilerat för att hålla ner temperaturen vid laddning av batterierna. Detta tillsammans med en kraftig fläkt ger en längre livstid för batterierna.

Skåpen tillverkas i Sverige vilket ger möjlighet till flexibilitet i färgval och utformning, fler produkter i denna serie med säkerhetsprodukter kommer inom kort, avslutar Lennart.