Pressmeddelande -

Doral sätter ny standard efter ökade båtstölder - ger båtägare trygghet och lägre försäkringspremier

Doral Sverige, generalagent för Dorals båtar i Sverige, installerar nu som första aktör i Sverige redKnows Larm och positioneringssystem som standardutrustning på alla nya båtar. ”Dorals daycruisers och yachter ligger i lyxsegmentet och är mycket eftertraktade på marknaden. Detta i kombination med ett högt värde på andrahandsmarknaden kan innebära att våra båtar blir attraktiva objekt även vid stöld. Eftersom båt- samt båtmotorstölder enligt försäkringsbolagens statistik har ökat markant de senaste fem åren, vill vi på det här sättet öka våra kunders trygghet. Genom att installera redKnows Larm och positioneringssystem som standardutrustning får kunden en hög säkerhet redan från början. Dessutom får våra kunder lägre premie på sina båtförsäkringar. För att ytterligare öka kundvärdet har vi beslutat att utöka vår standardutrustning med totalt tolv andra praktiska tillbehör.” Mikael Svensson, VD Doral Sverige ”Vi ser mycket positivt på utvecklingen att generalagenturer tar detta steg och ser till säkerheten och kundens trygghet som en självklar del vid båtköp. Dorals båtar är i nuläget de enda på den svenska marknaden som utrustas med redKnows Larm och positioneringssystem som standard. Troligtvis har Doral genom detta beslut satt en ny standard i båtbranschen där den stora vinnaren är kunden” Åsa Eklund, Marknadschef Axtech För ytterligare information om detta pressmeddelande kontakta marknadsansvarig: Olle Årman 0735-11 68 00 eller olle.arman@doral.se alternativt besök www.doral.se

• Motor

Olle Årman