Startskott för vårens roligaste tårttävling!

Startskott för vårens roligaste tårttävling!

För femte året i rad går startskottet för Cake It Away – tårttävlingen där alla får vara med och tävla oavsett ambitionsnivå.

-Med Cake it Away vill vi slå hål på myten att tårtbakning är något krångligt och bara för konditorer. Alla kan baka tårta, och det finns många genvägar till en proffsig dekoration, säger Susanne Aronsson kampanjansvarig.

Det är nu femte året som Dr. Oetker arrangerar Cake It Away på webben och intresset för tårtdekoration verkar inte vara mättat.

-I fjol hade vi närmare 800 tävlanden, något vi givetvis hoppas kunna slå i år.

Tävlingsreglerna är enkla, om du bakar tårtan från grunden eller monterar med färdiga bottnar spelar ingen roll. Fokus ligger på dekoreringen. I år är temat glamour och juryn kommer inte bara att leta finalister utifrån utseende, utan du kan även gå till final om du lyckats fånga bakglädjen i den bild som du tävlar med.

-Vi vill uppmuntra alla att våga gå loss med tårtskapandet, även om du aldrig gjort det förr. Kanske det blir en härlig stund med barnen som ni kommer minnas en lång tid framöver. Det viktiga är att ha roligt!

Cake It Away pågår mellan den 24/1 och 2/3. Tolv finalister kommer väljas ut av en jury och två segrare belönas med varsitt presentkort värt 10.000 kr hos Bagaren & Kocken. Resterande 10 finalister vinner varsina 1000 kr hos Bagaren & Kocken.

Läs mer och tävla på www.cakeitaway.nu.