Svensk projektorduk vann första pris för andra året i rad

Varje år utser läsarna av brittiska branschtidningen Sound Vision Install (SVI) vad de anser är de bästa audio visuella(AV)-produkterna för tillfället på marknaden, och för andra året i rad har projektorduken Euroscreen® Sesame 2.0 kammat hem guldmedaljen i kategorin ”Best Projector Screen”. Projektorduken som är en inbyggnadsduk för installation i undertak har utvecklats och tillverkas av svenska Halmstadföretaget Draper Europe.

Martin Mellerhav, en av de drivande inom Draper Europes produktutveckling, berättar att installatörernas förutsättningar och estetisk produktdesign stod i fokus i utvecklingsprocessen. -Vi är självklart mycket glada att de unika tekniska lösningarna Sesame 2.0 har utrustats med ännu en gång har visat sig starkast bland andra ledande konkurrenter. Att Sesame 2.0 vinner även ett andra år ser vi som ett kvitto på att vi har lyssnat och uppfyllt våra kunders och slutanvändares behov mycket väl.

Kännetecken Sesame 2.0:

• Kassetten har löstagbara ändtäckplattor för enkel och snabb service och installation
  • Utfällande funktion av hela duksektionen möjliggör att duk kan monteras senare/ersättas
  • Produktanpassad konsol för montering direkt mot infästningsytan eller för pendlande fästen
  • Specialdesignad bottenprofil tillsluter helt kassetten när duken är upprullad
  • Plug n’ Play-funktion för snabb elektrisk installation utan behov av auktoriserad elektriker
  • Välj mellan elektrisk rullduk och elektrisk Tab Tension-duk

Guldmedaljörerna kommer att tilldelas sina utmärkelser i London, Storbritannien, i slutet av juni.

• Hemelektronik

• projektorduk
  • hemmabio
  • konferenslokal
  • filmduk
  • av-utrustning

• Halmstad

Draper Europe AB har svenska anor sedan 1981 och är dotterbolag till Draper Inc, USA. Draper Europe AB är en av Europas ledande tillverkare och utvecklare av projektorsdukar med varumärkena Euroscreen® och Draper®. Företaget tillhandahåller både den skandinaviska och europeiska audio vision (AV)-marknaden med produkter så som projektordukar och projektorliftar, främst till skolor, hotell, konferens- och hembioinstallationer.