Nordvalls stöttar Dreamproject.nu med förpackningar

Tryckeriföretaget Nordvalls i Sjöbo sponsrar Dreamproject.nu med förpackningar till våra armband.

Vi är mycket tacksamma för den hjälp vi får. Vi vill i dreamproject göra skillnad, men vi når inte målet själva utan behöver vara många som hjälper till. Nordvalls är en del i detta!

Om dreamproject.nu:
I Bangalore i Indien finns idag nästan 200 barn vars drömmar om en ljus framtid byggs på att de får gå i skola, få näringsrik mat och tak överhuvudet tack vare Living Hope Children´s Home. De har dock ingen permanent plats att vara på, vilket innebär att risken är överhängande att barnen tvingas tillbaka in i barnarbete, bortgifte och krossade drömmar.

Därför startade vi dreamproject nu med enda syfte att via försäljning av designade armband med hög kvalite, lokalt producerade i Bangalore samla in pengar till ett nytt permanent barnhem. All produktion av armbanden är redan betald tack vare gåvor, så varje krona (förutom moms) går till ett nytt barnhem.

Om Nordvalls:
Nordvalls är ett familjeföretag i tredje generation som ägs av bröderna Sverker och Mikael Dahl. Idag är vi drygt 150 medarbetare och hade en omsättning på en kvarts miljard 2014. Försäljning och produktion äger rum i Sjöbo och Kungälv. Vi har även försäljningskontor i Stockholm och Falun samt i Rinteln, utanför Hannover i Tyskland.

Nordvalls tillverkning omfattar alla typer av självhäftande etiketter; från kvalificerade flerfärgsetiketter för dekor och profilering till otryckta etiketter för vidareförädling i termotransferskrivare. Vi tillhandahåller även bipacksedlar, påsmaterial, Tickets & Tags, sigill och In Mould Labels (IML).

Vill du veta mer?

info@dreamproject.nu